Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB ja ukkelin näkökenttä

koodi mies [02.01.2005 13:23:47]

#

Olen tehnyt QBasicilla liikkuvan @-ukkelin ja se törmää jo #-seiniin. Mutta miten saan siihen niin, että näkee vain vähän ukkelin ympärillä olevaa maailmaa? Maailmani on kaksiulotteisessa integer-taulukossa.

Antti Laaksonen [02.01.2005 13:32:05]

#

Piirrä taulukosta semmoinen osa, jonka aloituskohta on (ux - koko, uy - koko) ja lopetuskohta on (ux + koko, uy + koko). Tässä (ux, uy) on ukon koordinaatit ja koko on näkyvyys yhteen suuntaan. Erikseen pitää ottaa huomioon tilanne, jossa ukkeli on aivan pelikentän laidassa. Silloin ei saa vahingossa lukea taulukon rajojen ulkopuolelta.

koodi mies [02.01.2005 13:35:06]

#

Ai niinpäs onnistuukin. Olisin kai itekin tajunnut jos oisin vähän miettinyt :). Sain If käskyillä tuon tilanteenkin huomioon ottamisen

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta