Ongelmana on se, että ilmeisesti tarkimmat eli lähimpänä kohdetta käytettävät tekstuurit bugittavat peleissä Unreal II ja Unreal Tournament 2004. Ongelma ei ilmene läheskään kaikilla tasoilla, mutta veikkaisin, että enemmän massiivisilla tasoilla. Ongelma ei myöskään ilmene missään muissa peleissä kuin noissa kahdessa, ei edes Unreal Tournament 2003:ssa.
Teksturointi muuttuu aika radikaalisti: normaalin tekstuurin sijaan joillekin (ei kaikille) pinnoille piirtyy joko musta-kelta-raidoitusta (toisksi tarkin mipmap) tai jotakin sekasotkua (tarkin mipmap), joka voi hyvin olla peräisin väärästä kohdasta muistia. Kauempaa katsoen kaikki toimii.
Kun siirryn ikkunoituun tilaan ja takaisin kokoruudulle, tekstuurit ilmeisesti ladataan uudestaan, jolloin se, mitkä pinnat bugittavat, vaihtuu. Ongelma siis liittyy jotenkin siihen, että tekstuurit ladataan väärin tai jätetään lataamatta.
Näytönohjain on GeForce FX 5200 (8x AGP, 64MB) ja ajurin versio 52.16. (Koneelta löytyy myös 61.76, mutta siinä oli ilmeisesti jokin ongelma, kun en ole sitä käyttänyt)
Osaako joku ehdottaa toimenpiteitä?
http://www.kanetti.fi/~pahajoki/.salainen/
onko ton tyylistä?
mulla OLI tuon tyypinen ongelma joka lähti pois ottamalla screenshot.
Mulla on toki aiw ati radeon 8500dv mutta uusimpeen ajureihin päivitys auttoi.
Ei ole tuon tyylistä. Löytyihän se Screenshot-nappi lopultakin: Tältä se näyttää tällä kertaa. Joskus on aivan selkeitä suoria keltaisia ja mustia viivoja. Nyt tuo toimi ihan oikein, kun menin ensimmäisen kerran tuosta ohi. Kävin nurkan takana saamassa turpiin ja juoksin takaisin, ja katu oli vaihtanut väriä.
Kokeile päivittää näytönojaimenajurit...
Asenna uusimmat näytönohjaimen ajurit ja uusimmat patchit noihin peleihin.
Päivitin sekä näytönohjaimen että emon ajurit, ja nyt nuo pelit toimivat. Vanha Unreal alkoi kuitenkin nikotella uusilla ajureilla. OpenGL:llä peli ei käynnisty (kaatuu splash-screenin jälkeen), D3D-renderillä fps on siinä kahden paikkeilla. Kaikki asetukset on jo väännelty päälle ja pois, mutta ei toimi yli 640x480 resolla tuon nopeammin, vaikka ennen toimi. Kai sitä täytyy siirtyä Software-renderiin, kun sillä pyörii hyvin... Laatu vaan on vähän turhan terävää noin ilman mipmappeja, voiko sille mitään?
Eipä toimi linkki screenshottiin...
Hanki kunnon näytönohjain... :D ei mitään nvidiaa. Kyllä se kai on vikana näytönohjaimessa, ettei se tue jotain tossa UT:ssa. Kato onko siellä nvidian sivuilla niitä jotain patcheja, niiq matroxilla on ut:hen joku textuurijuttu.
Meitsi kirjoitti:
Eipä toimi linkki screenshottiin
Toimiipas. Ainakin minulla.
Ja Bill, jos minä saisin valita, niiin hankkisin joko uuden NVidian tai uuden Matroxin, mutta ovat vähän kalliin puoleisia. Ja kuten mainitsin, nyt toimii nuo uudemmat pelit ihan hyvin, vanha vain alkoi tökkiä.
Onkos DirectX uusin versio?
Totta kai. Kaikki on kyllä päivitelty ja patchattu. Alkaa kai vähän loppua vanhojen ohjelmien tuki uusista DX- ja muista systeemeistä, kun ennen tuo vanha Unreal toimi ihan hyvin.
Katoppa dxdiag testit läpi, josko ongelmia löytyy...
No ei löydy, tietenkään. On jopa WHQL signature kunnossa, ja kauniisti pyörii kuutio. Eihän se mikään yleinen DX-ongelma voi olla, kun kuitenkin enemmistö peleistä toimii, mm. UT, UT 2003, UT 2004, Unreal II, NeverwinterNights, HalfLife, CounterStrike, BloodRayne, Warcraft III... Vain yksi vanha Unreal siis bugaa. Ja kaatuu OpenGL:llä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.