Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Postipalvelimen asennus debianille?

DMRC [19.12.2004 10:03:41]

#

Eli... tarkotuksena olis saada postipalvelin... eli pitäis saada vastaan otettua posti ja lähetettyä.... saapuvan postin palvelin pitäisi olla pop3... eli osaisko joku neuvoa vinkkejä.... ja tämän pitäisi toimia mm. Outlookissa, että sähköpostin tunnus olisi sama kuin unix tunnus... osaisko joku neuvoa? oli varmasti aika epäselvästi esitetty

arcatan [19.12.2004 10:46:45]

#

Aluksi tarvitset tietenkin sähköpostipalvelinohjelmistot. Jos Dovecot (IMAP/POP) ja Exim (SMTP) käyvät, tässä olisi esimerkiksi tiivis opas niitten asentamiseen Debianilla: http://wiki.dovecot.org/moin.cgi/DebianStable

Tuo tosin olettaa, että haluat IMAP-palvelimen, mutta pop3:n laittaminen päälle (ja imapin sammutus, jos haluat) pitäisi olla helpoimmillaan yhden rivin muutos Dovecotin asetuksiin.

DMRC [19.12.2004 11:00:08]

#

Sain nyt tällaisen virheilmoituksen outlookissa...

Tehtävä mail.sami-tuohioja.com - Lähetys ja vastaanotto raportoi virheen (0x800CC18): Sähköpostipalvelin ei hyväksynyt suojattua salasanan vahvistusta käyttävää kirjautumistasi. Tarkista käyttäjätilisi ominaisuudet. jne..."

olen laittanut saapuvan postin palvelimeen pop3: mail.sami-tuohioja.com ja lähtevän postin palvelimeen smtp: mail.inet.fi

tunnukseseksi olen laittanut unix tunnuksen ja salasanaksi unix salasanan...

arcatan [19.12.2004 12:48:51]

#

DMRC kirjoitti:

Tehtävä mail.sami-tuohioja.com - Lähetys ja vastaanotto raportoi virheen (0x800CC18): Sähköpostipalvelin ei hyväksynyt suojattua salasanan vahvistusta käyttävää kirjautumistasi. Tarkista käyttäjätilisi ominaisuudet. jne..."

Melkeen yhtä informatiivinen kuin legendaarinen "error: no error". Tuo näyttäisi siltä että yrität ehkä käyttää pop3s:ää (salattu), eikä se sähköpostipalvelin tykkää siitä. Tai sitten ei. Enpä osaa auttaa.

DMRC kirjoitti:

olen laittanut saapuvan postin palvelimeen pop3: mail.sami-tuohioja.com ja lähtevän postin palvelimeen smtp: mail.inet.fi

Sikäli kun mail.sami-tuohioja.com osoittaa palvelimeesi, ei tuossa pitäisi olla mitään vikaa.

Blaze [19.12.2004 12:56:28]

#

Jooh, siihenhän tuo ihan selkeästi viittaa, että Lookout yrittää käyttää salattua yhteyttä, mutta serveri ei sitä tue.

Koita ruuvailla niitä Lookoutin asetuksia ja ruksi pois kaikki salaukseen liittyvä.

DMRC [19.12.2004 13:40:00]

#

joo... mä otin pois sen että se yrittää yhidstää salatun yhteyden kautta... ja nyt se yhdistää onnistuneesti... mutta ainoa huono homma tässä on se ettei se lähetä postia eikä vastaanota.. :S eli kun yritän toisesta mailista lähettää mailin esim... testi@sami-tuohioja.com ja menen lukemaan linux koneelle testi käyttäjän postia, niin se ei ole siellä... :S

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta