Onko vanhempia oppaita ja vinkkejä kenties poistettu tilan säästön takis tms. kun paria vinkkiä en tahdo löytää samoilla hakusanoilla kuin aikaisemmin?
Saattaa tosin olla keksiongelmakin mutta kun "ei niin millään". =)
6 yötä jouluun...
Lurah kirjoitti:
Onko vanhempia oppaita ja vinkkejä kenties poistettu tilan säästön takis tms. kun paria vinkkiä en tahdo löytää samoilla hakusanoilla kuin aikaisemmin?
Tuskinpa tilan säästö on kyseessä, ei tämä niin iso sivusto ole ^____^ IMHO, haku toimii välillä jotenkin oudosti, ei tykkää mun hakusanoista.
Vinkkejä ei pitäisi olla poistettu vuoden takaisen laaduntarkastuksen jälkeen. Mitä vinkkejä haeskelit?
Myös käyttäjät voivat poistaa koodivinkkejään.
Itse olen poistanut noin 10 kpl.
No ainakin tuota Laaksosen tekemää vinkkiä miten saada oma kirjasto QB:lle koetin heaskella jotta olisin voinut copy/pastea urlin kaverille ettei tarvisi itse selitellä =)
Löytyi aikanaan haulla: oma kirjasto qb
Ja tuo eräs soodan tekemä soundBlaster vinkki (qb) löytyi haulla qb sound blaster.
Tosin soodan vinkki löytyi äsken mutta tuo ekana mainitsemani ei löydy millään haulla ainakaan mulle :-/
Opas on edelleen tässä:
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Jostain kumman syystä poistin sen opaslistasta taannoin.
Koodivinkeistä puheenollen, olisi mukava, jos koodivinkin kirjoittaja voisi hallita sen kommentointia. Olen vanhempia vinkkejä kirjoittanut kokonaan uusiksi ja näin ollen suurin osa kommentoinnista ei liity uuteen koodiin mitenkään. Toisaalta kun käytännön kannalta ajattelee, niin tuo olisi todennäköisesti todella huono ominaisuus, sillä todennäköisesti sitä käytettäisiin enimmäkseen väärin (poistettaisiin arvokasta kritiikkiä).
Vaihtoehtona tietenkin on poistaa koodivinkki ja lähettää se uudestaan, mikä sekin aika huono idea.
Tulipas tyhjänpäiväinen viesti :)
Idea on hyvä. Vanhentuneiden kommenttien lisäksi vinkin lähettäjä voisi poistaa "ei toimi :("-kommentit ja muut vastaavat. Kunnollisia kommentteja ja arvokasta kritiikkiä kukaan tuskin poistaisi. Ominaisuus tulossa joululoman aikana. :)
Joo, tuli mieleen että ihan kiva olisi ettei niitä vanhojakaan vinkkejä poistettaisi. Toki vinkki mikä on ollut jaossa tyyliin 2 vuotta saattaa tuntua jo turhalta koska kaikki on sen jo nähnyt mutta itsenikin kohdalla on ollut pari todella vanhaa vinkkiä hyödyksi. Uusia aloittelevia "koodaajia" kun tulee koko ajan.
Toisaalta tuon "ei toimi :("-kommenttien poistelun voisi työntää myös moderaattorien harteille niin ei ainakaan tulisi väärinkäytöksiä.
Tosiaankin, koodivinkkien kommentointia olisi hyvä ominaisuus hallita.
Muistaakseni itselläni on eräs koodivinkki johon on postattu ~4 lähes samaa viestiä virheellisillä koodiesimerkeillä. Olisi mukavaa jos nuo roskat voisi siivota pois turhanpäiväisyytensä takia.
fawkz kirjoitti:
Toisaalta tuon "ei toimi :("-kommenttien poistelun voisi työntää myös moderaattorien harteille niin ei ainakaan tulisi väärinkäytöksiä.
Ja moderaattoreille ilmoitus s-postiin aina kun jotakin vinkkiä kommentoidaan?
Siis toki tuon oikeuden voi moderaattoreillekkin antaa, mutta selailetteko oikeasti niin aktiivisesti vanhojakin vinkkejä, että tuohon voisitte puuttua?
Vanhoista koodivinkeistä tulikin mieleen se, että koodivinkkien kommentoinnit pitäisi näkyä keskustelualueella omalla palstallaan. Nyt vähänkin vanhempaan vinkkiin lähetetty kommentti jää todennäköisesti kokonaan ilman lukijoita.
Joku tommonen palsta ois kyllä paikallaan. Nuo vanhojen vinkkien kommentit jää nykyisellään tosiaan liian vähälle huomiolle.
ajv: hyvä pointti :) Ehkä oikeudet poistoon voisi antaa molemmille, moderaattoreille ja vinkin lähettäjälle. Jotkut vinkin lähettäjätkään eivät välttämättä tarkkaile vanhojen vinkkiensä tilannetta.
Kommenttien näkyvyyteen tulee parannus. Ihan hyvä toteutus voisi olla keskustelualueen tapainen paikka, jossa näkyvät koodivinkkien, oppaiden ja projektien uudet kommentit.
Vuodenvaihteessa voitaisiin lisäksi pitää perinteinen koodivinkkien laaduntarkastus.
Vinkin lähettäjällä olisi kyllä minustakin hyvä olla oikeus kommenttien poistamiseen. Moderaattoritkin voisivat karsia pois, jos sekaan ilmaantuu häirikköviestejä. Kannatan myös tuota laaduntarkastusta taas vuodenvaihteeseen.
hunajavohveli kirjoitti:
Vinkin lähettäjällä olisi kyllä minustakin hyvä olla oikeus kommenttien poistamiseen. Moderaattoritkin voisivat karsia pois, jos sekaan ilmaantuu häirikköviestejä. Kannatan myös tuota laaduntarkastusta taas vuodenvaihteeseen.
Tai sitten niin että vinkin lähettäjä voi poistaa mutta modet mahdollisesti tarkistaa mitä on poistettu
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.