Miten CSS:llä saisi asetettua niin, että divin korkeus on x prosenttia toisen laatikon alaosan alapuolella (tämä arvo muuttuu sivun mukaan).
Olen kokeillut laittaa alas tulevan palkin toisen sisään top-arvolla 107%. Se toimii kuitenkin huonosti: palkki näkyy korkeilla sivuilla keskellä sivua, ja vasta f5:n painamisen jälkeen palkki menee paikoilleen alas.
CSS-koodista:
/* Itse sivun sisältö */ #sivu { position:absolute; /* määirtellään sijainti tarkasti */ border-style:double; /* reunus */ border-width:3px; /* reunuksen paksuus */ width:80%; /* leveys */ min-height:87%; /* korkeus */ left:13%; top:26%; /* paikka */ z-index:2; /* päällä */ background-color:#BCD2EE; /* itse sivun taustaväri */ } /* Alapalkki */ #alapalkki { position:absolute; /* määirtellään sijainti tarkasti */ border-style:solid; /* reunus */ border-width:1px; /* reunuksen paksuus */ width:100%; /* leveys */ height:10%; /* korkeus */ left:0%; top:107%; /* paikka */ z-index:2; /* päällä */ background-color:#BCD2EE; /* alapalkin taustaväri */ }
HTML-koodissa on näin:
<!-- Itse sivu --> <div id="sivu"> <?php //haetaan sivun teksti //tässä php-koodia ?> <!-- Alapalkki --> <div id="alapalkki"> <?php include("alateksti.php"); ?> </div> <!-- Alapalkki paattyy --> </div>
Heikki kirjoitti:
x prosenttia toisen laatikon alaosan alapuolella
Oletko kokeillut näin? Eikö toimi? Entä mitäs sanoo bottom
http://www.w3.org/TR/2004/CR-CSS21-20040225/visuren.html#propdef-bottom
<div id="sivu"> sisältö </div> <div id="alapalkki"> sisöltöä </div>
#alapalkki { ... margin-top: x %; ...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.