Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Rekisteriarvojen lisääminen

Sivun loppuun

AdeRide [15.12.2004 15:55:34]

#

Ne jotka tietävät, jotain VB rekisteri juttuista niin käykää katsomassa AdeRiden uusimmat kyselyt...

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23788-vb6-rekisteriavain-paranneltu-versio

...tuolta.

ZcMander [15.12.2004 17:25:41]

#

Ihan tosi, Varmasti värkkään jonkin sortin pilaohjelmaa/virusta, Kun kattoo 3 edellistä topikkia, jotka on sinun kirjoittamija.

AdeRide [15.12.2004 17:54:26]

#

Sinne voi laittaa sinne \HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
aika paljon muutakin kuin jotain pilailuohjelmia tai viruksia. Kaikilla ei oo ihan samat asiat mielessä kuin muilla. Minä tarvitsen sitä erääseen ohjelmaan, joka ei ole virus tai mikään pilailuohjelma.

AdeRide [16.12.2004 17:50:29]

#

Minä en oikein hoksaa. Miksi kaikilla on ykkösenä mielessä, että mä oon tekemässä jotain virusta tai pilailuohjelmaa, jos haluan lisätä jonkin tiedoston käynnistymään aina aloituksessa.

Jos joku nyt kuitenkin viitsisi vastata noihin minun kysymyksiin niin oisin todella kiitollinen.

ZcMander [16.12.2004 17:52:26]

#

No ehkä nuista sinun kysymyksista. Toki voit olla tekemässä jotain hyötyohjelmaa (esim. adwaren poistaja) joka käynnistyy windowssin alussa.

AdeRide [16.12.2004 17:59:21]

#

Niin...

maka78 [16.12.2004 21:58:24]

#

No helpoimmalla pääset kun heität shortcutin seuraavaan hakemistoon:
(Win2000)
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
(Win NT)
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
(Win 9x, ME)
c:\windows\start menu\programs\startup

AdeRide [16.12.2004 22:30:16]

#

en tarvitse mitään tuollaisia ihme korvikkeita. Mä tarvitsen ihan vaan ohjeen miten nuo toimii nuo jutut.

thefox [16.12.2004 22:54:56]

#

Hmm, tuon SetKeyValuen dokumentaatio näyttää olevan hieman metsässä :) Tässä hieman ohjeita mutu-pohjalta:

Tuo HKEY_LOCAL_MACHINE näyttäisi olevan tuossa SetKeyValue-funktiossa kovakoodattuna, joten muuta se suoraan HKEY_USERS:ksi tai muuta funktio ottamaan yksi parametri lisää.

SetKeyValue ".DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", _
  "kackasofta", "kacka.exe", REG_SZ

AdeRide [17.12.2004 00:31:55]

#

No nyt tuli ensimmäinen asiallinen ja hyödyllinen vastaus. Iso kiitos fawkzille. Minäpä kyselen lisää, jos on ongelmia.

Niin ja luoko tuo SetValue -jutska myös uuden sen rekisteri hommelin vai lisääkö se vain jonkun arvon sinne?

Ja miten minä saan muutettua sen HKEY_USERSiksi sen jutskan.

En oikein tiedä noita rekisterin termejä joten ne on jutskia tai hommeleita mulle. :D

Ja nyt kun kokeilin tuota niin se valitti jotain siitä REG_SZ -jutusta siellä lopussa.

Blaze [17.12.2004 07:26:34]

#

AdeRide kirjoitti:

Niin ja luoko tuo SetValue -jutska myös uuden sen rekisteri hommelin vai lisääkö se vain jonkun arvon sinne?

MSDN kirjoitti:

If a value with this name is not already present in the key, the function adds it to the key.

AdeRide kirjoitti:

Ja miten minä saan muutettua sen HKEY_USERSiksi sen jutskan.

Etit tekstistä merkkijonon 'HKEY_LOCAL_MACHINE' ja korvaat sen merkkijonolla 'HKEY_USERS'. Myös automaattisia työkaluja tähän hommaan löytyy :)

AdeRide kirjoitti:

En oikein tiedä noita rekisterin termejä joten ne on jutskia tai hommeleita mulle. :D

Käynnistä regedit ja palloile ympäriinsä niin kauan, että tiedät :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta