Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Netin asennuksen kanssa ongelmia

Minä [07.12.2004 23:01:57]

#

Tuossa veli osti itelleen töistä jonku ikivanhan kannettavan ja nettikäyttöön sitä halus. Laitteisto on silleen että PCMCIA-porttiin on kytketty härpäke jolla saa ulos kaksi 2.0 USB-porttia joista toiseen on kytketty ulkonen Ethernet verkkokortti.

Windows 2000(ja myös 98) tunnisti ja asenteli laitteet ihan nätisti. Ei ollu siinä suhteessa mitään ongelmaa. Asetukset kattelin Elisan sivuilta ja nekin tuntuu olevan ihan kunnossa. En ainakaan mitään muutettavaa löydä.. Laitteet ovat kaikki Windows 98, 2000 ja XP yhteen sopivia..

Any way. Kun laittaa piuhat kiinni niin kone ilmottaa ensiksi '1000mbps yhdistetty' ja sitten 'verkkopiuhaa ei o kytketty' tms. Tätä rumbaa jatkuu uudelleen ja uudelleen eikä loppua näy. Netti ei siis toimi.

Testasin verkkokortin omassa kannettavassani (XP) ja se toimi ihan hienosti ilman mitään ongelmaa, mutta kun tökkäsin omaan läppäriini ensiksi kiinni PCMCIA-kortin ja sitten siihen verkkokortin niin tuli sama ongelma kun 2000 ja 98 käyttiksilläkin.

Kaikki viittais mun järjen mukaan siihen, että se pc-kortti ois jotenkin sökönä, mutta siihenkin löytyy pointti! Ainekin se tunnistaa ja lataa siihen kytkettynä sekä 2000 ja XP järjestelmissä Canonin digikamerasta kuvat koneelle.

Alkaa ideat loppumaan mitä ton kanssa nyt sitten tekis. Tuossa tuttu tietokone ihminen höpösi jostain ruksista joka oli hänellä itellään aiheuttanu saman ongelman silloin 'joskus niin kauan sitten etten enää muista mikä ruksi se oli'. Mitä ton kanssa nyt voi tehdä? En jaksais enää käyttistäkään asennella uusiksi kun sekin on tehty jo "muutamaan" kertaan!

Bill Keltanen [12.12.2004 08:25:52]

#

Siis mikä käyttis siinä nyt oli... :D 2k vai 98? mulla vanhassa koneessa 2k ja usein kun käynnistää koneen niin "verkkojohto ei ole kytketty", kytkee uusiks vaan sen verkkojohon niin sitten toimii. linuxissa ei sitä vikaa ole

Minä [13.12.2004 19:45:56]

#

Itse asiassa ongelma on sama on käyttis sitten 98, 98SE, 2000 Professional tai XP. Eli ilmeisesti kone ei tykkää siitä yhdistelmästä.. PCMCIA- ja verkkokortti toimii kyllä ihan nätisti yksikseen, mutta ei yhdessä! Outoa.. Linuksiin ei oo ajureita kumpaankan niin en o jaksanu säätää..

Meitsi [13.12.2004 20:51:32]

#

Onks verkkokaapeli kunnossa? Liittimien kunto? (ettei mee liitinten takia oikoseen)

Minä [13.12.2004 21:42:00]

#

Kyllä ne kunnossa on. PCMCIA-korttiin liitetty kamera toimii ja verkkokortti liitettynä suoraan usb-porttiin (siis ei pcmcia:n kautta) toimii kanssa. Mutta yhdessä ne ei toimi.. En mä keksi mitään syytä miks ne ei ois yhteensopivia. USB on 2.0 ja verkkokortti on 1, 1.1 ja 2.0 yhteensopiva sekä kaikki vintoosa käyttikset..

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta