Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Active desktopin linkkien avaus oletus-selaimeen

Sivun loppuun

rndprogy [07.12.2004 13:09:52]

#

Minulla on WinXP pro. Niin eli jos laitan active desktoppiin linkkejä, miten saan ne avattua oletus-selaimeen, joka minulla on firefox? Tarviiko säätä jostain rekisterieditorista. Vai onko tämä käytännössä mahdotonta. Vai pitääkö turvautua joihinkin vielä ovelampiin keinoihin kuten laittaa vaikka firefox abyssin kansioon ja käyttää hyödyksi sitä bugia että se suorittaa exen palvelimella... Mutta tekisin sen mieluiten helpoimman kautta.

tsuriga [07.12.2004 13:31:13]

#

Siis filuja muotoa x.url? Tee semmosia html-sivuja, mitkä siirtyy sinne osotteeseen vaikka meta-tagin avulla.

Blaze [07.12.2004 13:49:42]

#

Mulle tuli ekana mieleen, että teet ne linkit tyyliin "file://C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe http://urli.jonka.haluat.avata"

Ei tietenkään toimi, jos IE ei ei aja exejä linkkien kautta local zonella. En nyt suoralta kädeltä osaa sanoa, miten asian laita on.

rndprogy [07.12.2004 14:16:07]

#

tsuriga kirjoitti:

Tee semmosia html-sivuja, mitkä siirtyy sinne osotteeseen vaikka meta-tagin avulla.

Kyllä se silti avaa IE:n avaa.

tsuriga [07.12.2004 14:50:28]

#

No sitten ei ole oletusselaimena Firefox. Tai no ainakin minulla älyää asettaa automaagisesti Mozilla Navigatorin avaamaan .html-tiedostot, kun asettaa selaimen oletusselaimeksi. Jos kerran näin ei ole niin avaa Oma Tietokone -> Työkalut -> Kansion Asetukset -> Tiedostotyypit ja säädä sieltä.

tejeez [07.12.2004 15:01:50]

#

rndprogy ei varmaankaan halua muuttaa oletusselainta jostain oudosta syystä? ;)

rndprogy [07.12.2004 15:32:17]

#

No onhan minulla se oletus selaimena. Kaikki HTM/HTML tiedostot avautuvat firefoxiin mutta eivät active desktopilla olevat linkit jostain kumman syystä.

Meitsi [07.12.2004 17:28:07]

#

Kokeiles vbscriptillä ajaa firefoxia parametrinä linkki...

rndprogy [07.12.2004 20:35:29]

#

Suurin ongelma on etteivät nuo linkit avaa oletusselainta. Olen myös mielestäni kaikki säädöt tehnyt tuolla mitä tsuriga sanoi mutta edelleen avaa Internet Explorerin.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta