Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: LAN pelikäytössä

CoDeR [03.12.2004 16:44:53]

#

oesin vaan varmuutta halunnut sellaiseen asiaan että jos siis neljä konetta liitetään samaan verkkoon (ADSL 576/576) .. niin
eikö pelaamisen jms. pitäisi käydä ilman lagia?

msdos464 [03.12.2004 16:53:24]

#

kyllä! pelit tarvii kaistaa joku 1 kt/s (tietty pelikohtaista),
eikä pingi juuri nouse vaikka kaistasta käyttää puolet.

Heikki [03.12.2004 17:20:42]

#

Pelit kyllä tarvitsevat yli 1kt/s kaistaa, mutta kokemuksesta voin sanoa, että vaikka 4mbit/s ADSL imuttaa täysillä, niin ei laniverkko (kokemusta max. 5 konetta) siitä mihinkään jumitu. Varsinkin jos käytössä on 100mbit kytkin. Ainoa laitteisto millä voi ongelmia tulla, on 10mbit hubi, mutta tuskin silläkään.

Metabolix [03.12.2004 17:22:29]

#

Eipä ole 10mbit hubillakaan ollut ongelmia.

msdos464 [05.12.2004 12:26:30]

#

netlimiter näyttää useimmissa peleissä siinä alle 1.5:n kaistan käyttöä, mutta wc3 tft taisi viedä peräti 5. (kt/s)

Metabolix [05.12.2004 13:04:12]

#

Kyllä se on aika pelikohtaista, mutta jotakin voi kaistankäytöstä päätellä sillä perusteella, että 57.6k modeemin periaatteellinen huippunopeus on 7kt/s, ja monet pelit toimivat 28.8k modeemilla (max. 3.5kt/s) ihan hyvin. Tuota tarvittavan kaistan määrää voi miettiä vaikkapa sillä, montako käyttäjän toimintoa tietyssä ajassa suoritetaan, ja paljonko kaistaa niiden lähettämiseen mahtaa tarvita.

msdos464 [05.12.2004 13:08:00]

#

modeemi on siitä ärsyttävä että kaista riittäisi pelaamiseen mutta pingi on liian suuri :P

onneksi siitä on jo päästy eroon.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta