Onko kenellekään tullut eteen koskaan tällaista ongelmaa.
Pohjustukseksi.
Lisäsin yhden uuden kiintolevyn koneeseen, jolloin asematunnukset vaihtuivat osittain, mutta ei siltä asemalta, jonne VB6 on asennettuna (C:\)
Nyt kun käynnistän VB6:sen, niin ensimmäiseksi se ryhtyy asentamaan jotain??? ja ilmoittaa ettei asemalla g: ole tarpeeksi tilaa, jota vaadittaisiin 12 155KB. (G: asema on DVD asemana)
Kun klikkailen Cancelia, niin pääsen eteenpäin ja VB toimii moitteetta.
Sama ongelma tulee eteen kaikissa tekemissäni ohjelmissa, jotka olen asentanut koneelleni (C: asemalle) ja cancelillä pääsee aina eteenpäin ja ohjelmat tuntuvat toimivan normaalisti.
Mitä ne/se yrittää käynnistyessään asentaa?
Tuo ongelma on nyt ainoastaan minun tekemissäni VB ohjelmissa ja itse VB6:ssa. Ei tee muiten VB:llä tehtyjen ohjelmien kohdalla tuota eikä muidenkaan ohjelmien kanssa.
Veikkaisin että vika johtuu jotenkin uusista asemista. Onko sinulla ennen ollut G-asemana joku kiintolevy? Luultavasti VB:llä on joku rekisterimerkintä G-asemaa koskien, ja sitä, mihin se viittaa ei löydy ja VB haluaa asentaa sen.
VB:n uudelleenasennus korjaa luultavasti ongelman.
Heikki kirjoitti:
Veikkaisin että vika johtuu jotenkin uusista asemista. Onko sinulla ennen ollut G-asemana joku kiintolevy? Luultavasti VB:llä on joku rekisterimerkintä G-asemaa koskien, ja sitä, mihin se viittaa ei löydy ja VB haluaa asentaa sen.
Näin minäkin uskoisin, mutta mielestäni en entiseltä g:ltä ole mitään asentanut eikä se muutenkaan sisältänyt mitään vb:hen liittyvää. ei edes omia projekteja.
Heikki kirjoitti:
VB:n uudelleenasennus korjaa luultavasti ongelman.
Joo. tuo se varmaan korjaisi ongelman. On vain aika suuritöinen juttu, kun olen asentanu vb:hen aika paljon kaikkia lisäjuttuja.
Samaa rupesi muuten tekemään VB.net.
Eli menisi ainakin kahden ohjelman osalta uudelleen asennukseksi +päivitykset +lisäkikkulat.
Ei vain jaksais ryhtyä noihin asennushommiin :(
Pakko kait se on tehdä, kun en tiedä onko tuolla miten vaikutusta asennuspakettien tekoon ja ohjelmien toimivuuteen muissa koneissa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.