Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6 ja käynnistysongelma itse VB:ssä (VB.NET)

Aku2 [02.12.2004 00:46:46]

#

Onko kenellekään tullut eteen koskaan tällaista ongelmaa.

Pohjustukseksi.
Lisäsin yhden uuden kiintolevyn koneeseen, jolloin asematunnukset vaihtuivat osittain, mutta ei siltä asemalta, jonne VB6 on asennettuna (C:\)

Nyt kun käynnistän VB6:sen, niin ensimmäiseksi se ryhtyy asentamaan jotain??? ja ilmoittaa ettei asemalla g: ole tarpeeksi tilaa, jota vaadittaisiin 12 155KB. (G: asema on DVD asemana)
Kun klikkailen Cancelia, niin pääsen eteenpäin ja VB toimii moitteetta.

Sama ongelma tulee eteen kaikissa tekemissäni ohjelmissa, jotka olen asentanut koneelleni (C: asemalle) ja cancelillä pääsee aina eteenpäin ja ohjelmat tuntuvat toimivan normaalisti.

Mitä ne/se yrittää käynnistyessään asentaa?

Tuo ongelma on nyt ainoastaan minun tekemissäni VB ohjelmissa ja itse VB6:ssa. Ei tee muiten VB:llä tehtyjen ohjelmien kohdalla tuota eikä muidenkaan ohjelmien kanssa.

Heikki [02.12.2004 07:22:04]

#

Veikkaisin että vika johtuu jotenkin uusista asemista. Onko sinulla ennen ollut G-asemana joku kiintolevy? Luultavasti VB:llä on joku rekisterimerkintä G-asemaa koskien, ja sitä, mihin se viittaa ei löydy ja VB haluaa asentaa sen.

VB:n uudelleenasennus korjaa luultavasti ongelman.

Aku2 [02.12.2004 13:26:12]

#

Heikki kirjoitti:

Veikkaisin että vika johtuu jotenkin uusista asemista. Onko sinulla ennen ollut G-asemana joku kiintolevy? Luultavasti VB:llä on joku rekisterimerkintä G-asemaa koskien, ja sitä, mihin se viittaa ei löydy ja VB haluaa asentaa sen.

Näin minäkin uskoisin, mutta mielestäni en entiseltä g:ltä ole mitään asentanut eikä se muutenkaan sisältänyt mitään vb:hen liittyvää. ei edes omia projekteja.

Heikki kirjoitti:

VB:n uudelleenasennus korjaa luultavasti ongelman.

Joo. tuo se varmaan korjaisi ongelman. On vain aika suuritöinen juttu, kun olen asentanu vb:hen aika paljon kaikkia lisäjuttuja.

Samaa rupesi muuten tekemään VB.net.

Eli menisi ainakin kahden ohjelman osalta uudelleen asennukseksi +päivitykset +lisäkikkulat.

Ei vain jaksais ryhtyä noihin asennushommiin :(

Pakko kait se on tehdä, kun en tiedä onko tuolla miten vaikutusta asennuspakettien tekoon ja ohjelmien toimivuuteen muissa koneissa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta