Huonosti muotoillut viestien otsikot ja puuttuvat kooditagit ynnä muut yleensä uusien keskustelijoiden erheet aiheuttavat silloin tällöin närkästystä. Tämän keskustelualueen suhteen nämä ongelmat kuitenkin saattavat olla pian historiaa. Uskon näet, että kunnollinen moderointi voi olla ratkaisu moneen ongelmaan. Sain juuri valmiiksi uudet helposti käytettävät moderointityökalut.
Moderaattorit voivat tästä lähtien muuttaa aiheen otsikon paremmaksi, siirtää väärälle alueelle eksyneen viestin oikealle ja korjata viestissä väärin kirjoitetut tai puuttuvat kooditagit, lainaukset, linkit ym. Ja jos viestin kieliasu on aivan pielessä, moderaattori voi korjata senkin. Asiattomat viestit katoavat yhtä lailla moderaattorin ansiosta.
Ketkä sitten ovat moderaattoreita? Itse testailen pari päivää uusia toimintoja, jotta ne toimivat varmasti oikein, ja sen jälkeen muutama aktiivisin ja luotettavin keskustelija pääsee halutessaan moderaattoriksi.
Hienoa :)
Oivallista. Vähemmän hommaa sulle == enemmän aikaa koodailla lisää featureita ;)
Tämä on oikein hyvä idea, kun ajattelee, miten aktiivista keskustelu on. Statistiikkasivujen lukeman mukaan viikoittain tulee yli 500 viestiä.
Edit: On tosiaan aika vaikeaa valvoa tällaista yksin.
Mitä enemmän moderaattoreita sitä korkeampi keskusteluntaso.
Ei moderaattoreita liikaa sitten. Pari kolme on ihan sopiva. Eikä sitten mitään (MODERAATTORI!!!) juttua nimen perään. Ja jos viestiä on editoinut moderaattori niin se kuka sitä on editoinut voisi näkyä vain viestin kirjoittajalle.
Jee. Pitääkin nyt sitten ruveta tosi aktiivisesti keskustelemaan että ihan varmasti saa moderaattorin oikeudet! ;)
Kaikki kehitys on positiivista. Toivottavasti tällä keinolla saadaan keskustelu pysymään siistinä ja järkevänä. Saa tosin nähdä, kuinka modet vaivautuvat kieliasuja korjaamaan, tämä tosin nähdään sitten, jahka moderaattoreista on käytännön kokemusta.
Statistiikkojen mukaan viestejä tulee yli viisikymmentä päivässä. Melkoinen määrä yhdelle moderoitavaksi, mutta onneksi peelojen määrä on pysynyt aika pienenä, enkä pahempia spämmäilyjä tms. ole juurikaan havainnut. Tai sitten Laaksonen on ollut nopea poistellessaan viestejä...
Blaze kirjoitti:
Oivallista. Vähemmän hommaa sulle == enemmän aikaa koodailla lisää featureita ;)
Samat sanat, nimim. joskus olisi kiva päästä kilpailemaan (en halua painostaa, kyllähän sinullakin elämä on, mutta kumminkin...) :D
Gwaur kirjoitti:
Jee. Pitääkin nyt sitten ruveta tosi aktiivisesti keskustelemaan että ihan varmasti saa moderaattorin oikeudet! ;)
Juuri tuollaiseten (ei millään pahalla) takia piiloon kaikki moderointijutut. Koska sillon vaan rupeaa tulemaan turhia aiheita ja viestejä ja toisaalta käyttäytyminen saattaa myös parantua ja viestit selkiintyä.
Loistavaa.
Itseäni närkästyttää todella paljon kooditagien puuttuminen. Mutta ei sillä, ihmisiähän me kaikki ollaan ja voidaan ottaa opiksi.
ja minua ärsyttää: "Moi mä tarttisin apua c:n kanssa. Voisittekste kijottaa mulle koodin joka tekee..." ja viesti oputka alueella. :)
Gwaur kirjoitti:
Enpähän usko että kirjoittelulla pääsee moderaattoriksi. Ehei, pitää vain selailla putkaa oikein paljon ja olla on-linessä usein. Niin, ja lisäksi taitaa se käytöskin ratkaista (arvatkaa kuka ei usko sen takia pääsevänsä moderaattoriksi X-D ).
-Grey-
Minä väittäisin tuota Gwaurin viestiä sarkastiseksi. Ja käytös vaikuttaa valinnassa ihan varmasti.
Pieni ehdotus:
Moderaattorin viesteissä joita hän kirjoittaa foorumille, voisi olla nikin edessä vaikka pieni huutomerkkikuvake... Silloin tietäisi kuka on moderaattori ja kuka ei... Sitten olisi varmaan hyödyllinen sellainen "ilmoita viestistä moderaattorille" toiminto jos joskus spottaa tyhmän viestin jota moderaattorit eivät ole huomanneet.
Moderaattoreita kannatan, mutta turha niistä on muille ilmoittaa. Ilmoita Moderaattorille -nappula olisi varmasti jonkin asteinen väärinkäytön kohde. Jos jossakin on jotakin niin suurta, että siitä pitää oikeasti ilmoittaa, niin ainahan voi lähettää Antille postia. Jos jotakin aivan erityisen haitallista on liikkeellä, siitä nousee yleensä riittävästi keskustelua, että tyhmäkin sen huomaa. Jos moderaattoreita on muutamakin kappale, niin eipä täältä hirveästi roskaa pääse läpi. Suurimmat mahdollisuudet tulevat varmaankin yleisillä lomilla, jos moderaattorit lähtevät kaikki samaan aikaan Siperiaan rantalomille.
Viimeinkin saadaan ne pitkään kaivatut moderattorit tänne.
Ei niitä moderaattoreita kannata varmaan muulla tavalla erotella muista, kuin jossakin erillisellä moderaattorit-sivulla, joka listaa kaikki moderaattorit.
Mahdollisesti myös koodivinkkien hyväksymisen voisi antaa moderaattorien oikeudeksi.
EDIT: tuskinpa sellainen 'ilmoita moderaattorille'-nappula kovin pahan väärinkäytöksen kohteeksi joutuisi. Eräällä toisella foorumilla, jolla olen adminina, tuollaista nappulaa käytetään erittäin harvoin, enkä muista puolentoista vuoden aikana yhtäkään tahallista väärinkäytöstä. (tietämättömyydestä johtuvia ilmoituksiakin on tullut vain n. 3-5)
Enpä usko että sellaiselle napille olisi käyttöä. Foorumi ei ole vielä niin suuri, etteivätkö modaraattorit kerkiäisi muutenkin selailemaan jokaista ketjua, niinhän moni tekee muutenkin...
Kaikenlaiset moderaattori-tekstit ovat aika turhia, pelkkää statusarvoa. Johonkin sivuulehan ne voisi listata, ja kyllähän aktiiviset putkalaiset aika nopeasti oppivat tietämään kuka on moderaattori...
Koodivinkkien hyväksymisestä en sano juuta enkä jaata: toki se nopeuttaisi vinkkien hyväksymistä, mutta samalla katoaisi yhtenäinen linja siitä, mikä vinkki hyväksytään ja mikä ei. Tosin usealla tarkastajalla voisi olla mahdollinen jo aiemmin ehdotettu ominaisuus, jossa koodivinkin lähettäjälle kerrottaisiin hylkäyksen syy (en tarkoita nyt mitään pilavinkkejä, mutta kohtuulliseen järkeviin vastauksia tyyliin "samankaltainen löytyy jo putkasta", "huono kommentointi"). Antti tekee niin kuin parhaaksi katsoo.
Mielestäni on asiallista ilmoittaa jossain selvästi, ketkä ovat moderaattoreita, mutta sen suurempaa haloota asiasta tuskin kannattaa nostaa. Tarkoitus on, että moderaattoreita ei ole monta, mutta he hoitavat sitä paremmin tehtävänsä. Ihmettelen kovasti, miksi monien muiden keskustelualueiden moderaattorit eivät mainittavasti puutu esimerkiksi huonoihin aiheiden otsikoihin.
Heikki kirjoitti:
Samat sanat, nimim. joskus olisi kiva päästä kilpailemaan
Joo, ensimmäinen uusi kilpailu ehditään onneksi aloittamaan vielä tämän vuoden puolella.
Sami kirjoitti:
Mahdollisesti myös koodivinkkien hyväksymisen voisi antaa moderaattorien oikeudeksi.
Ihan hyvä idea, voisi vaikka tehdä niin, että vinkki julkaistaan useamman moderaattorin sitä puoltaessa. Harkitsen asiaa.
Hieno juttu. Lisäksi yksi iso hyöty on semmonen että jos joku huomaa viestinsä tulleen moderoiduksi niin siitä varmaan tietää että kannattaa lukea ohjeet ettei myöhemmin viestit tulisi muutetuksi. Muuten vain murto-osa käyttäjistä lukisi ohjeet :)
Hieno homma, hyvä Antti! Tärkein asia lienee kuitenkin se, että nämä valitut moderaattorit kävisivät aktiivisesti läpi kaikkia foorumin alueita. Eli ei esimerkiksi pelkkiä php- tai basic-ihmisiä. Vaikka nykyäänhän täällä taitaa useat seurata aktiivisesti kaikkia alueita... :)
Hyvä homma. Putka sen kuin vain paranee. Jatkakaa hyvää työtä. :)
Muistakaa nyt kaikki ketkä aloittavat keskustelut nyt vasta, eivätkä aikaisemmin ole olleet aktiivisia. Luultavasti Antilla on jo tiedossa luotettavimmat ja aktiivisimmat (aktiivisuuteen liittyy myöskin viestien laatu) käyttäjät. Itse ainakin ottaisin Heikin moderaattoriksi. Katsotaan tuleeko hän valituksi.
-TV
TeeVee kirjoitti:
Itse ainakin ottaisin Heikin moderaattoriksi. Katsotaan tuleeko hän valituksi.
-TV
Ahaa! Heikki ja TeeVee ovat sama henkilö ;)
Linkku kirjoitti:
Ahaa! Heikki ja TeeVee ovat sama henkilö ;)
Onneksi pystyn kumoamaan epäilyksesi uskotko että olen kaikki TeeVeen kolmesataa viestiä kirjoittanut? :D
Kiitoksia kannatuksesta TeeVee :P
IMO olis hyvä että Laaksonen ite valitsee modet ja ilmoittaa heille henk. koht. (tai kysyy hommaan), täällä putkassa on varmaan riittävän monta pitkän linjan käyttäjää ko. hommaan.
Ihan hyvä homma. Mua on sitten turha kysyä ;) - vaikka tuskin muutenkaan kysyisit :)
Olga kirjoitti:
Hieno homma, hyvä Antti! Tärkein asia lienee kuitenkin se, että nämä valitut moderaattorit kävisivät aktiivisesti läpi kaikkia foorumin alueita. Eli ei esimerkiksi pelkkiä php- tai basic-ihmisiä. Vaikka nykyäänhän täällä taitaa useat seurata aktiivisesti kaikkia alueita... :)
Tämä on tosiaan hyvä ottaa huomioon. Ei pidä katsoa valittaessa vain siihen, kuinka aktiivisia keskustelijoita jäsenet ovat. Esim. vaikka minä itse näyn olevan statistiikkasivujen mukaan aktiivisin keskustelija heti Laaksosen jälkeen, en silti seuraa aktiivisesti esim. internet-ohjelmointi-aluetta.
hyvä homma ainakin minun mielestäni tuo uusi moderointijuttu. Koska välillä ku näitä keskusteluja lukee ei tiedä yhtään mistä on kyse
Mielestäni olisi parempi, että sivujen moderaattoreiksi ei valittaisi niitä, jotka ovat jo irc -kanavan tarkkailijoita, mutta tietenkin Laaksonen päättää itse.
Ai, ollaanko me liian ilkeitä, vai? ;)
haha :) ollaampa me suosittuja :P
Ne jotka eivät tajunneet minun vitsailleen, huomatkaa lausahdukseni perässä oleva hymiö. :)
Hmm. Eikö Wikipedian tapainen systeemi olisi vielä parempi? Kaikki voisi editoida koodeja ja poistaa bugeja. Lisäksi voisi laittaa paremmin näkyviin puumaiseen muotoon mihin viestiin mikäkin kommentti liittyy.
Niitä on vähän turhan vaikea selailla kun juuret on jossain viiden skrollauksen päässä, pitäisi olla jokin expand-systeemi, mutta enpä ole moisia nähnyt, ainoastaan niitä valmiiksi kokonaan aukinaisia. Moderaattoreiksi ylennetyt luultavasti tulevat olemaan tulevaisuudessa velvoitettuja tarkkailemaan kaikkia alueita, joten en sanoisi menneen aktiivisuuden kaikilla alueilla olevan huomattava kriteeri. Plussakortilla pisteitä tietysti :). Ja tuo, että jokainen pääsisi editoimaan toisten koodeja.. Vaikea sanoa, mutta olisikos siinä jotain rajottimia kiusankappaleita varten?
Jaska kirjoitti:
Hmm. Eikö Wikipedian tapainen systeemi olisi vielä parempi? Kaikki voisi editoida koodeja ja poistaa bugeja.
Et varmaan ole ottanut huomioon että Wikipedia on tietokokoelma, eikä mitään sellaista joka voisi tyhjätä kiintolevysi? Sitä vain että jos kaikki voivat muokata koodeja, niin ennemmin tai myöhemmin joku peelo keksii laittaa sekaan pätkän joka tekee jotain inhottavaa. Kun kyseessä on vielä riittävän pitkä koodi niin yritä siitä sitten tunnistaa se vahingollinen pätkä..
-Grey-
Wikipedia-tyylinen systeemmi ei minusta sovi keskustelualueille. En ainakaan itse haluaisi että joku saisi viestejäni muokata (poikkeuksena modet). Tosin Wiki-tyyliä voisi miettiä ainakin joihinkin oppaisiin, ja siinäkin rajoitetulle porukalle.
Jaska kirjoitti:
Lisäksi voisi laittaa paremmin näkyviin puumaiseen muotoon mihin viestiin mikäkin kommentti liittyy.
Jos tarkoitat sellaista mikä esim Suomi24:ssä taitaa olla, niin sanoisin että ei! Minusta sellainen on vain aivan hirveä käyttää. Tällainen foorumi on jotenkin vain selkeämpi.
Heikki kirjoitti:
Jaska kirjoitti:
Lisäksi voisi laittaa paremmin näkyviin puumaiseen muotoon mihin viestiin mikäkin kommentti liittyy.
Jos tarkoitat sellaista mikä esim Suomi24:ssä taitaa olla, niin sanoisin että ei! Minusta sellainen on vain aivan hirveä käyttää. Tällainen foorumi on jotenkin vain selkeämpi.
[/lainaus]
sama täällä
Blaze kirjoitti:
Ai, ollaanko me liian ilkeitä, vai? ;)
Hahhaa, tarkoitin kyllä sitä, että aika ei ehkä riitä kumpaakin valvomaan. :)
Postataan nyt tämän jatkoksi: Tuonne käyttäjä tietoihin viesteihin voisi/pitäisi lisätä myös koodien kommentit.
Tarkoitatko samaan tapaan kuin 10 uusinta viestiä-lista? Mielestäni se on melko turha, sen sijaan voisi olla lista jossa luetellaan viimeksi muokatut koodivinkit (jos tekijä lisää esim. jonkin asian jotta vinkki olisi parempi - jäisi paremmin mieleen missä minkäkinlainen vinkki on)
Kun nyt tätä aihetta ruvetaan väärinkäyttämään, niin ehdotanpa minäkin: Saisiko joko profiilin tai projektin asetuksiin tuon mahdollisuuden, että uudesta kommentista ilmoitettaisiin sähköpostitse?
Minustakin tuo Linkun ehdotus on turha, jos se tarkoittaa sitä, mitä sqwiik uskoo sen tarkoittavan, ja eihän se oikeastaan muuta voi tarkoittaa.
Ja sitten repsäistään aihe takaisin raiteilleen:
Jos putkaan napataan moderaattori ja toinenkin, kuka valvoo heidän toimiaan? Ihan vain sen vuoksi että moni on aliarvioinut lauantai-illan vaikutukset keskivertoihmiseen (koodari tai ei) (Oma ratkaisuni: Laaksonen = The Lord Of The Mods)
En usko että moderaattorit tulevat mitään tyhmyyksiä tekemään. Sen verran tarkkaan heidät varmaan valitaan.
Ja tokihan Laaksonen voi tehdä niin, että kaikki viestit joita moderaattori muokkaa varmuuskopioidaan. Tai sitten jokainen moderaattorin tekemä muokkaus tallennetaan logiin joten syyllinen saadaan selville -> ban.
Tämän mahdollisen ilkivallan pelossa ei kuitenkaan minusta kannata alkaa rajoittamaan moderaattoreiden oikeuksia.
Meitsi kirjoitti:
Pieni ehdotus:
Moderaattorin viesteissä joita hän kirjoittaa foorumille, voisi olla nikin edessä vaikka pieni huutomerkkikuvake... Silloin tietäisi kuka on moderaattori ja kuka ei...
Mitä käytännön hyötyä tuollaisesta ominaisuudesta olisi?
Kuulostaa lähinnä pelottelulta, joka ei ole hyvä asia.
---
Itse kaipaisin vielä sitä että moderaattorit voisivat myös hyväksyä uusia koodivinkkejä.
Välttääkseen liian tiuhaan tahtiin hyväksytyt vinkit, pitäisi asettaa jokin vähimmäisaika kuinka kauan yksi vinkki näkyy uusimpien joukossa, ettei käy niin että lähettää vinkin, ja se näkyy 10 sekuntia, eikä kukaan tietenkään ehdi kommentoida sitä :E
Vaikka tuolla näkyykin uusimmat koodivinkit (20 kpl), harva niitä jaksaa selata, vielä harvempi jaksaa kommentoida vinkkejä.
swqiik kirjoitti:
(Oma ratkaisuni: Laaksonen = The Lord Of The Mods)
Joo, ilman muutahan Laaksonen nyt voi moderaattorit valittuaan myös poistaa heitä, jos ongelmia ilmenee.
sqwiik kirjoitti:
voisi olla lista jossa luetellaan viimeksi muokatut koodivinkit (jos tekijä lisää esim. jonkin asian jotta vinkki olisi parempi
Kannatan tällaista ehdotusta, vaikka nämä eivät oikein tähän aiheeseen kuulukaan.
Moderaattorien oikeuksia vaikuttaa koodivinkkeihin tulisi minusta harkita tarkkaan.
lainaus:
Pieni ehdotus:
Moderaattorin viesteissä joita hän kirjoittaa foorumille, voisi olla nikin edessä vaikka pieni huutomerkkikuvake... Silloin tietäisi kuka on moderaattori ja kuka ei...
Liekö tosta mitään käytännön hyötyä. Se tietenki, että tietää kenelle aukoa päätä ja kenelle ei ;)
Moderaattorit saisivat minun puolesta pysyä nimettöminä, niin kenenkään virtuaalipippeli pääsisi vahingossakaan kasvamaan.
Niin ja kyllä kannatan todellakin tuota moderaattoreiden koodivinkin hyväksymis -politiikkaa. Ja muutenkin mielestäni olisi parempi, että vinkit julkaistaan oletuksena, ja sitten poistetaan, jos on aihetta.
ajv kirjoitti:
Niin ja kyllä kannatan todellakin tuota moderaattoreiden koodivinkin hyväksymis -politiikkaa. Ja muutenkin mielestäni olisi parempi, että vinkit julkaistaan oletuksena, ja sitten poistetaan, jos on aihetta.
Muuten hyvä idea, mutta jos koodivinkkejä tuleekin tunnissa se 5kpl, niin ei vinkin lähettäjää miellytä jos kukaan ei sitä ehdi edes nähdä. 1/päivä olisi kohtuullinen, jolloin yksi vinkki pysyy näkyvissä 5 päivää, ja joka päivä olisi jotain uutta koodia nähtävissä.
Tietenkään koodivinkkejä ei aivan jokapäivä lähetetä, mutta niitähän voi aina laittaa varastoon, ja jos varasto ei tyhjene, niin toki voi hyväksyä 2 per päivä.
Niin no. Koodivinkit voisi julkaista vasta kun joku moderaattori taikka Laaksonen on sen testannut. Tuskin siinä kauaa menee pahimmillaankaan.
Kyllähän Laaksonen niitä testaakin ennen julkaisua. Tuolla jossain oli vissiin jopa lista julkaisemattomista koodivinkeista.
T.M. kirjoitti:
ajv kirjoitti:
Muuten hyvä idea, mutta jos koodivinkkejä tuleekin tunnissa se 5kpl, niin ei vinkin lähettäjää miellytä jos kukaan ei sitä ehdi edes nähdä. 1/päivä olisi kohtuullinen, jolloin yksi vinkki pysyy näkyvissä 5 päivää, ja joka päivä olisi jotain uutta koodia nähtävissä.
Kieltämättä T.M. tämä sinun ehdottamasi tapa olisi paras. On itseltäkin yksi koodivinkki mennyt joskus suoraan ohi tuon 5 uusinta -listan ja kyllähän se hieman ketutti. Kuitenkin pikkuisen epäilen, että tälläistä koskaan toteutetaan.
Mulla olis ehdotus tuohon uusimmat koodivinkit-ongelmaan. Jos on tullut vaikka kolmen päivän sisällä yli 5 uutta koodivinkkiä, tuohon uusimmat koodivinkit-boksin alalaitaan tulisi vaikkapa "lisää koodivinkkejä..." linkki joka johtaisi uusimmat koodivinkit sivulle. Sitte jos ei ole kolmeen päivään tullut uusia niin tuo teksti häviäisi.
Uudet moderaattorit on nyt valittu: Blaze, fawkz ja hunajavohveli toimivat moderaattoreina minun kanssani. Valintaan vaikutti se, että mainitut keskustelijat ovat lähettäneet eniten viestejä tason pysyessä kuitenkin poikkeuksellisen korkealla.
Moderaattoreiden oikeudet tulevat esille aloitusviestissä.
Lisäksi viesteissä ei tästä lähtien (ellei päätös osoittaudu huonoksi) näy tietoa siitä, onko niitä kenties muokattu. Mielestäni muokkausajan näyttö on loppujen lopuksi melko turhaa ja moderaattoreiden muokkaukset sekoittaisivat asiaa entisestään. Suuremmista muokkauksista kannattaa edelleen mainita viestin lopussa!
Antti Laaksonen kirjoitti:
Uudet moderaattorit on nyt valittu: Blaze, fawkz ja hunajavohveli toimivat moderaattoreina minun kanssani.
Hyvin valittu.
Hienoa.
Lisäksi viesteissä ei tästä lähtien (ellei päätös osoittaudu huonoksi) näy tietoa siitä, onko niitä kenties muokattu. Mielestäni muokkausajan näyttö on loppujen lopuksi melko turhaa ja moderaattoreiden muokkaukset sekoittaisivat asiaa entisestään. Suuremmista muokkauksista kannattaa edelleen mainita viestin lopussa!
Juuri näin kannattaa menetellä.
Meitsi kirjoitti:
Mulla olis ehdotus tuohon uusimmat koodivinkit-ongelmaan. Jos on tullut vaikka kolmen päivän sisällä yli 5 uutta koodivinkkiä, tuohon uusimmat koodivinkit-boksin alalaitaan tulisi vaikkapa "lisää koodivinkkejä..." linkki joka johtaisi uusimmat koodivinkit sivulle. Sitte jos ei ole kolmeen päivään tullut uusia niin tuo teksti häviäisi.
Miettimisen arvoinen idea, mutta se saattaisi sekoittaa ainakin uusia kävijöitä, kun ei tiedä, että "minne se teksti on hävinnyt!!!11!!".
Uudet moderaattorit on nyt valittu: Blaze, fawkz ja hunajavohveli toimivat moderaattoreina minun kanssani.
Sanoisin että hyvä valinta ^__^ Vaikka noista tunnenkin vain yhden kunnolla, niin kaksi muuta kyllä, mitä itse tiedän ja mitä tutkin äsken, ovat myös oivallinen valinta. Järkeviä, ym. Ehei, en minä ketään kehu. Minä vain kerron tosiasioita :-D
-Grey-
Onnea vain jokaiselle moderaattorille uudessa työssään. Toivottavasti aikaa riittää vartoilla foorumia.
Itse kun tätä luin, hoin mielessäni: "Jos hunajavohveli ei pääse motuksi,nii käyn kyllä itkemään!" Toisin sanoen,kannatan hunajavohvelia paljon(koodisankari;)Blaze ja fawkz oli myös mun kannatus listal.
etteköhän nyt hieman liioittelet? ei kai se kumminkaan niin ole että jostain otsikkovirheestä tai väärästä kieliasusta tarvitsisi alkaa tehdä suurta numeroa. Kyseiseen viestiin voi hyvin olla vastaamatta tai vastata asiallisesti, yleensä "häiriköt" tulevat väärällä asenteella ja kun heille puhutaan oikein hienolla kieliopilla, he voivat muuttaa mielensä.
Mielestäni moderaattori saisi myös pystyä lisäämään kenen tahansa viestiin tarvittavat kooditagit, sillä mitä minä olen viimeaikoina täällä seuraillut on aika monelta jääny tagit pois :)
Gwaur kirjoitti:
Mielestäni moderaattori saisi myös pystyä lisäämään kenen tahansa viestiin tarvittavat kooditagit, sillä mitä minä olen viimeaikoina täällä seuraillut on aika monelta jääny tagit pois :)
No voihan ne tietenkin lisätä, kun voi viestejä muokata. :)
hunajavohveli kirjoitti:
Ai, emmä tiennykään että moderaattori voi muokata :P
Gwaur kirjoitti:
hunajavohveli kirjoitti:
Ai, emmä tiennykään että moderaattori voi muokata :P
Aloitusviestistä näkyvät moderaattorien oikeudet.
hunajavohveli kirjoitti:
Aloitusviestistä näkyvät moderaattorien oikeudet.
Pöh, ei ketjujen ekoja viestejä pidä lukea :)
Onks antti testannu moderointitoimintoa "delete" viimeaikoina? En löydä erästä keskustelua.
Ei sillä et siitä keskustelusta olis jotain hyyötyä ollutkaan...
"Hakkerointikeskustelua" ei enää ole, koska siinä ei ollut mitään järkeä.
Tosta moderaattoreiden valinnasta ja niiden oikeuksista voisi laittaa myös uutisen tuohon etusivulle. Tulisi selväksi myös niille, jotka eivät välttämättä lue kun esim php tai c osiot.
Minä kirjoitti:
Tosta moderaattoreiden valinnasta ja niiden oikeuksista voisi laittaa myös uutisen tuohon etusivulle. Tulisi selväksi myös niille, jotka eivät välttämättä lue kun esim php tai c osiot.
Liekö tuo nyt niin olennaista. Moderaattorit vain vaivihkaa muokkailevat viestit julkaisukuntoon ja siirtävät oikealle alueelle. Ei sen kummempaa numeroa, ei sillä tiedolla kukaan mitään tee.
Nimenomaan. Kyllä kait jokainen keskustelija tietää mitä modet on ja mitä ne tekee. Tietty uutinen asiasta pahaksi ole muttei niin välttämätönkään. =)
Ei niitä moderaattoreja nyt etusivulla missään uutisissa tarvitse ilmoittaa. Jotkut voisi vaikka tahallaan ärsyttää heitä. Se tietäisi Laaksoselle + moderaattoreille työtä ja tuskaa. Esimerkiksi jos minä tekisin kymmenen viestiketjua joka alueelle ja haukkuisin jonkun tietyn moden floodaten samaa lausetta septiljoona kertaa joka ketjuun, kävisi ikävästi..
Putkan palvelin nurin, minulla elinikäiset bannit ja moderaattorit avohoidossa.
En oikein jaksa uskoa että kukaan erikseen alkaisi modeja kiusaamaan. Onhan minunkin elukka sivustolla modet erikseen oikein nähtävissä eikä mitään ole sattunut. Tosin sivuston kävijämääräkin on täysin eri luokkaa kuin esim. putkassa.
Enivei, ihan sama tavallaan lukeeko ne modet josain uutisessa tai ei. Jos joku ne haluaa kiusan kohteeksensa ottaa niin kyllä hän modet selville saa ilman uutistakin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.