Olen tehnyt runescape peliin liittyvän java clientin jossa on esim a.class, b.class, c.class jne..
Ohjelma aukeaa Run.bat komentojonolla:
@echo off
java -classpath client.jar; mudclient
pause
Kun aukaisen run.batin niin kestää noin 3 minuuttia jolloin itse ohjelma ( mudclient.class ) aukeaa. Sitä ennen kone menee aivan tilttiin eikä reagoi mihinkään. Kaikilla muilla kavereillani tämä kyseinen ohjelma aukee heti kun avaa run.batin noin 2 sekuntin viiveellä. Mikä on vikana?
Olen juuri vasta aloittanut java ohjelmoinnin joten puheeni saattaa kuulostaa hieman tyhmiltä..
Pliis auttakaa..
Minulla on vastaava, johtuu siitä että javan tulkilla (java.exe) kestää jonkin aikaa käynnistyä; itselläni menee sellainen 2 minuuttia. Nopetui hieman kun eheytti kiintolevyn (käytössäni legendojen verhoama win-susikasi).
Voiko tätä kenties korjata?
Kun compiloin javat class filuiks kestää se kauan.
Luulen, että koneeni on kyllin nopea avaamaan java.exen nopeammin kuin 3 minuutissa.. Koneeni on noin 3500 mhz.
Minun 850MHz läppärilläni (Linuxilla) esim. Azureuksen latautumaan lähteminen kestää vain pari sekuntia, joten täytyy tuossa jotain mystisempää olla. Katsoppa, mitä CLASSPATH sisältää. Tuli mieleen, että QuickTime lisää CLASSPATH:iin oman kirjastonsa, miksei jokin muukin. Jos kys. kirjasto sattuu olemaan epäkunnossa, voi javalta mennä aikaa sen avaamisyritykseen.
Kyse ei ole prosessorin nopeudesta (korjatkaa jos olen väärässä), vaan kiintolevyn nopeudesta. Jos tiedostot ovat kiintolevyllä sikin sokin, pienissä paloissa, niiden kokoamiseen kestää enemmän aikaa. Jos tiedosto olisi yhdessä bittijonossa niin se voitaisiin lukea nopeasti, mutta harvoin se kuitenkaan yhteen pötköön on tallennettu.
Ei kun vain eheyttämään se kovalevy... 60gt kovo eheytyy noin 4 tunnissa :P
T.M. kirjoitti:
Kyse ei ole prosessorin nopeudesta (korjatkaa jos olen väärässä), vaan kiintolevyn nopeudesta.
Näin se menee, joskin ei kovo voi oikein olla niin pirstoutunut/hidas, että latausaika kasvaisi sekunnista 3 minuuttiin.
Kokemuksesta voin sanoa, että Windows XPn mukana tuleva eheytystyökalu ei hoida hommaansa kunnolla. Levy saattaa olla vielä kolmannenkin eheytyskerran jälkeen pahasti pirstoutunut. Jos levystä meinaa saada kunnolla eheytyneen, suosittelen hankkimaan (jotain kautta) Raxco PerfectDisc :in.
Jos kuulostaa siltä, että kovalevyä yritetään lukea katkonaisesti noin sekunnin välein, kannattaa ajaa myös chkdsk. WinXP on hyvin sinnikäs ja yrittää lukea jokaista korruptonoitunutta tiedostoa noin 10s ajan ennen kuin luovuttaa. Koneen jumiin meneminen kuullostaa myös vahvasti tämän asian sivuvaikutukselta. Javan käynnistymiseen ei itselläni ole koskaan mennyt yli 15s vaikka ladattavia luokkia olisi lisätty kuinka paljon.
Pyry kirjoitti:
suosittelen hankkimaan (jotain kautta) Raxco PerfectDisc :in.
Aamen. Kerran omat levyni oli niin pirstoutuneina, että jo parin minuutin käytön jälkeen alkoi järkyttävä tahmaus. XP:n oma defrag ei auttanut mitään, mutta kunhan kävin kaikki levyt läpi muutamaan kertaan tuolla PD:llä, niin johan alkoi taas elämä hymyilemään.
Latasin tuon PerfectDisc ( trial ) ohjelman, levy oli täysin pirstoutuneena ja enää ei kone jumitu missään kohtaa, mutta javan käynnistysviive on edelleen sama.
Elikkä kun avaan ton cmd komentojono tiedoston niin se tule sillein hitaasti tonne alareunaan se " C:/windows/system32/cmd.exe " kuvake. Ja heti kun se kuvake on tonne alas kokonaan aennut java sovellus käynnistyy, cmd.exe näyttää käynnistyvän hitaasti vai?
Paljonkohan koneessasi on muistia? Jos sitä on niukasti niin javan käynnistys hidastuu selvästi.
Vapaa tila 23 gt.
Kone on 2900 mhz HP:n kannettava.
Muistilla tarkoitetaan yleensä käyttömuistia (RAM), ei kiintolevyä. Tuskin sinullakaan on vapaata muistia 23gt...
Todella omituinen tuollainen minuuttien käynnistys, itse en ole javaa juurikaan käyttänyt (tuollaista komentoriviä en koskaan), mutta niin pitkät latausajat että en osaa muuta suositella kuin javan runtime-järjestelmän (mikä on oikea termi?) uudelleenasennusta.
Niin, ja kannattaa ajaa tuo skandiski myös.
Heikki kirjoitti:
javan runtime-järjestelmän (mikä on oikea termi?)
Javasta voinee käyttää nimitystä 'virtuaalikone'.
JVM = Java Virtual Machine
No enköhän mää oo sitä javaa jo " muutaman " kerran uudelleenasentanut...
Joo elikkä ongelma selvisi, koneessani on liian vähän RAM muistia. Jo ATI näytönohjain vie 64MB RAM:ia. Kone on aluksi käynnistyksen jälkeen todella nopea ja sitten kokoajan hidastuu ja hidastuu. Pitää käydä ostamassa uusi muistikampa. Harmi, että koneeni on kannettava ja tähän kannettavaan muistikampa maksaa about 400e. Pöytätietokoneeseen saa noin 80eurolla, joten pitää miettiä asiaa.
Kiitoksia kaikille, tämän keskustelun voi jättää tähän.
Sen näyttiksen voinee säätää (BIOSista) viemään vähemmän sitä muistia. Jos et 3D-kiihytystä tarvi, niin joku neljä megaa riittää oikein mainiosti 1024x768x32-tilaan.
Mistä tuon BIOSin löytää?
Koneen käynnistyessä painat F2. (Ei välttämättä toimi kaikilla koneilla)
EDIT: typo
Lukee koneen käynnistys ruudussa. Tai ainakin pitäisi lukea. :)
ehkä maailman idioottimaisin kysymys, mutta miten java-sovelluksen "käynnistäjäksi" saa tehtyä .exe filun?
Taitaapa noita tuollaisiakin softia nykyään löytyä. Googlettamalla tuli seuraavanlainen vastaan: http://www.ucware.com/jexec/
Eio huono kysymys. Vaikka c:llä :). Eio itelläkään hurjat c-taidot, mutta googletin vähän ja siinähän se. Tuo exe kutsuu siis java.exeä käyttäen parametrina luokan nimeä, niin kuin yleensäkin ohjelmat ajetaan komentoriviltä: java myClass. Saman voi tehdä batilla. Eikä tämä vielä riko käyttöjärjestelmäriippumattomuutta.
EDIT: Ja jahas näitä on sitten valmiitakin, mikä ettei.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.