Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB: Pakkausohjelma

ttuoppi [01.12.2004 14:15:22]

#

Ajattelin tehdä kevyen pakkausohjelman, ei täällä ATK:n tunnilla ole muutakaan tekemistä. Tiedän jo pakkauksen periaatteet, mutta ongelmaksi muodostui itse koodaaminen. Tätä kirjoittaessani olin täällä ATK:n luokassa, eikä täällä ole kuin QBasic, joten antakaa QB:lle soveltuvia vinkkejä.
Tarvitsisi siis tietää kuinka voi poimia rivillisestä tekstiä joka merkin yksitellen johonkin muuttujaan. Oikeastaan pärjäisin luultavasti jo sillä tiedolla, mutta antakaa vaan muutakin vinkkiä pakkausohjelman tekoon.

-- The man with everything to learn --

sooda [01.12.2004 14:21:20]

#

Otsikossa virhe! :(

Etkös mokoma edes tiedä mid$-funktiota. mid$(teksti, kohta, pituus) esim MID$("ohjelmointiputka", 6, 3) on "moi".

Joka merkin yksitellen poimiminen on aika helppo for i=1 to len(teksti) jossa sitten merkki=mid(teksti, i, 1)

Jaska [01.12.2004 14:21:33]

#

Muistaakseni QB:ssä oli funktio MID$, jolla voi etsiä merkkijonosta alimerkkijonoja. (Ei muista kun ei ole koskenut 10 vuoteen QB:hen). Lisäksi kannattaa opetella jonkin pakkausformaatin speksit. Ainakin Huffman pakkaus on yksinkertainen toteuttaa, joskaan ei tehokkain mahdollinen. Jokin tietoa hävittävä formaatti on myös helppo toteuttaa mikäli käytät ohjelmaasi multimedian pakkaamiseen.

miiro [03.12.2004 17:47:07]

#

öö, teeppäs sellainen ohjelma joka käyttää dos-pohjaista zippausohjelmaa pohjana, ja itse teet siihen vain käyttöliittyman...eikös olisi hyvä idea?

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta