Ajattelin tehdä kevyen pakkausohjelman, ei täällä ATK:n tunnilla ole muutakaan tekemistä. Tiedän jo pakkauksen periaatteet, mutta ongelmaksi muodostui itse koodaaminen. Tätä kirjoittaessani olin täällä ATK:n luokassa, eikä täällä ole kuin QBasic, joten antakaa QB:lle soveltuvia vinkkejä.
Tarvitsisi siis tietää kuinka voi poimia rivillisestä tekstiä joka merkin yksitellen johonkin muuttujaan. Oikeastaan pärjäisin luultavasti jo sillä tiedolla, mutta antakaa vaan muutakin vinkkiä pakkausohjelman tekoon.
-- The man with everything to learn --
Otsikossa virhe! :(
Etkös mokoma edes tiedä mid$-funktiota. mid$(teksti, kohta, pituus) esim MID$("ohjelmointiputka", 6, 3) on "moi".
Joka merkin yksitellen poimiminen on aika helppo for i=1 to len(teksti) jossa sitten merkki=mid(teksti, i, 1)
Muistaakseni QB:ssä oli funktio MID$, jolla voi etsiä merkkijonosta alimerkkijonoja. (Ei muista kun ei ole koskenut 10 vuoteen QB:hen). Lisäksi kannattaa opetella jonkin pakkausformaatin speksit. Ainakin Huffman pakkaus on yksinkertainen toteuttaa, joskaan ei tehokkain mahdollinen. Jokin tietoa hävittävä formaatti on myös helppo toteuttaa mikäli käytät ohjelmaasi multimedian pakkaamiseen.
öö, teeppäs sellainen ohjelma joka käyttää dos-pohjaista zippausohjelmaa pohjana, ja itse teet siihen vain käyttöliittyman...eikös olisi hyvä idea?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.