Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Pelikorttien lukeminen ruudulta

lam3x [29.11.2004 20:25:36]

#

Olen tekemässä visual basicilla ohjelmaa, joka pelaa automaattisesti "täydellistä" blackjack:ia online casinossa, eli ohjelma muistaa pelatut kortit ja jäljellä olevien korttien perusteella laskee kannattaa lyödä, jäädä, tuplata jne. Matematiikka osuus on jo valmis, mutta ohjelmointitaidot ovat pullonkaulana rikastumiselleni ;) Ohjelma pitäisi saada tunnistamaan kortit ja tätä tarkoitusta varten löysin osoitteesta http://www.vb-helper.com/howto_read_freecell.html näppärän näköisen ohjelman, mutta omalla koneellani se ei ainakaan kortteja tunnistanut. Olisin kovin kiitollinen, jos joku muukin kokeilisi ohjelmaa ja kertoisi saiko sen toimimaanja jos sai, niin miten. Tai aina parempi, jos joku kertoisi millä hakusanalla tältä sivulta etsimällä löytyy vastaus ongelmaani :]

Ja kiitoksia hienosta sivustosta, täältä on löytynyt vastauksia useampaankin ongelmaan!

Meitsi [30.11.2004 11:14:22]

#

Taitaa tuo toimia vain Windowsin vapaakentässä...

Mahtaakohan olla kovin sallittu tuollainen ohjelma jos tuolla online casinossa pelataaan oikeilla panoksilla...

lam3x [30.11.2004 11:54:01]

#

Juu tietysti toi ohjelma toimii vain freecellissä, mutta ajattelin vain tuon pohjalta tehdä oman versioni. Mutta tuo esimerkki ei tunnista edes freecellin kortteja, tai itse en ainakaan saa sitä toimimaan.

Ja mitä laillisuuteen tulee, niin ainakin oman logiikkani perusteella tuon pitäisi olla laillinen. Miksi olisi laitonta pelata peliä siten, että maksimoi omat voittonsa? En kuitenkaan tiedä tulevia kortteja, vaan ainoastaan niiden esiintymistodennäköisyydet.

Kokeilitko toimiiko ohjelma sinulla?

Antti Laaksonen [30.11.2004 17:42:45]

#

Minulla esimerkkiohjelma toimi. Huomasit kai, että korttien tunnukset ilmestyvät debug-ikkunaan, jonne pääset vaikkapa painamalla Control + G ohjelman ollessa pysäytettynä.

Kuitenkaan omassa tapauksessasi tuosta ohjelmasta tuskin on apua. Periaate on kuitenkin sama: lue näytöltä peli-ikkunan sisältö ja tunnista kortit vertaamalla ikkunan sisältöä yksittäisten korttien kuviin. Kuvan kopioiminen hoituu samalla tavalla kuin esimerkissä, mutta tunnistaminen täytyy tehdä itse. Ensin sinun pitäisi haalia jostain pelin käyttämien korttien (tai niiden yläosien) kuvat. Sitten tunnistaminen tapahtuu yksinkertaisimmillaan käymällä peli-ikkunan pikselit läpi ja vertaamalla niitä erillisten korttien kuviin.

Kuvaamasi ohjelman tekeminen ei ole aivan helppoa, jos sinulla ei ole paljon kokemusta ohjelmoinnista, mutta apua saat tarvittaessa täältä! En usko tämmöisen ohjelman käytön olevan kiellettyä, sillä yhtä hyvinhän jo esiintyneistä korteista voi pitää kirjaa kynällä ja paperilla.

lam3x [30.11.2004 18:36:55]

#

Jeps, huomasin sen ikkunan ja mulle ilmestyy sinne 52 kysymysmerkkiä. Mutta kiitoksia kun kokeilit ohjelmaa. Jos se kerran toimii niin voin alkaa vääntämään omaa versiotani tuosta.

Toivon todellakin, että saan ohjelman pelaamaan automattisesti, sillä pelihimo+rahanhimo yhdessä jumitti oikean ranteeni pahemman kerran. Pikaisen laskuntoimituksen mukaan painoin hiirtä noin 5000 kertaa tunnissa. Ja siitä korvauksena vaivaiset 300$, joka on tosin ihan hyvin dollarin panoksilla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta