Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Win Movie Maker 2 ei toimi

Sivun loppuun

ttuoppi [28.11.2004 20:09:36]

#

Latasin juuri Movie Maker 2:n eikä kyseinen ohjelma toimi. Kun sen käynnistää, se toimii n.30 s kunnes se sammuu itsestään. Olen kokeillut asentaa sen uudelleen mutta vika ei korjaantunut. Harmikseni olisin juuri tarvinnut ohjelmaa kuumeisesti, joten osaisitteko auttaa minua?

-- The man with everything to learn --

Blaze [28.11.2004 20:58:57]

#

Hanki VirtualDub :)

Meitsi [28.11.2004 21:01:27]

#

Tai Pinnacle Studio 9, joka kylläkin rokottaa lompakkoasi reilusti.


paitsi jos käyttää dc++:saa... :)

hunajavohveli [28.11.2004 21:06:09]

#

Windows Movie Maker on kyllä aikamoisen huono, jos vähänkin laadukkaampia videoita haluaa tehdä. Helppo käyttää aluksi, kun videot ja äänet saa vain suoraan lätkiä mukaan. Pidemmän päälle siinä on kuitenkin erittäin rasittavia ominaisuuksia, jotka tekevät siitä vaikean käyttää. Musiikin kestoa ei voi esim. rajoittaa tietyyn kohtaan asti, ja yksittäiset kuvat näkyvät aina saman ajan, jota ei minun käsittääkseni voi mitenkään itse säätää. Lisäksi Movie Maker on erittäin hidas (kakkonen varsinkin). Luulin aluksi, että hitaus johtui siitä, ettei videoitani ollut pakattu, ja pakkauksen jälkeen ne pyörivätkin ihan hyvin, kaikilla muilla ohjelmilla paitsi Movie Makerilla, joka onnistuu kaiken lisäksi pilaamaan kuvanlaadun täydellisesti kokonäyttömodessa. Kannattaa harkita jotain muuta ohjelmaa...

ttuoppi [28.11.2004 21:20:24]

#

Olisiko jokin muu Movie Makerin kaltainen ohjelma, ilmainen sellainen (tai ei oo pakko olla ilmainen, mulla on DC++), jokin suht' monipuolinen mutta ei kuitenkaan aivan "professional".

-- The man with everything to learn --

PS. Pinnacle Studiota en löytänyt

msdos464 [29.11.2004 21:30:02]

#

"Musiikin kestoa ei voi esim. rajoittaa tietyyn kohtaan asti" kyllä voi

"yksittäiset kuvat näkyvät aina saman ajan, jota ei minun käsittääkseni voi mitenkään itse säätää"
kyllä voi

"joka onnistuu kaiken lisäksi pilaamaan kuvanlaadun"
kai se "pilaa sen" jos pakkaa paljon

"vaikean käyttää" olen täysin eri mieltä. käyttöliittymä on looginen ja yksinkertainen

hitaudesta en osaa sanoa mitään... videot toistuvat ihan tavallisesti,
pakkaukseen tosin menee jonkin verran aikaa jos on pitkä "elokuva"

Meitsi [29.11.2004 21:36:18]

#

Toi osaa tuoda videota sisään vaan firewireltä... eipä onnistu i-link (dv sisään).

hunajavohveli [29.11.2004 21:38:04]

#

msdos464 kirjoitti:

kai se "pilaa sen" jos pakkaa paljon

Krhm, minulla on täysin pakkaamaton 1280x960 resoluutiota oleva video, ja Movie Maker ei älyä näyttää sitä kokonäytössä sellaisenaan vaan muuttaa sen n. 8 pikselin palikoiksi.
No kaippa nuo muut ominaisuudet sitten löytyvät, jos oikein etsin, mutta hitaudesta sanon sen verran, että se on hidas. Piste. Kaikki videot toimivat ihan hyvin, kun toistan ne jollain muilla ohjemilla. Movie Makerilla niiden kuvalaatu menee pilalle ja ne nykivät niin, että kuva päivittyy toisinaan 5 sekunnin välein.

Meitsi [29.11.2004 21:40:02]

#

No ilmaisohjelmalta ja etenkin mikkisoftan sellaiselta ei voi hirveesti odottaa... Ilmaisohjelmaksi ihan ok.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta