Haluaisin monirivisen kirjoituksen tiedostoon,eli
save.sav: 100 100 8754
miten se on mahollista?Olen kyllä löytänyt aiheita miten kirjotetaan tiedostoon ja luetaan,mutta en ole löytänyt monen rivin vinkkiä.
Ja sitten se lukeminen,että miten on mahollista saaha näin:
OPEN "save.sav" FOR BINARY AS #1 Tätä kohtaa etsiskelen savetukseen ja lukemiseen, että tältä ja tältä riviltä voi lukea.Tyyliin : lue (3) CLOSE
EDIT:EN halua VALMISTA koodia,vain vinkkiä ;)
Lue toki: https://www.ohjelmointiputka.net/hak/?kieli=QBasic&alue=Tiedostot
ASCII-muotoista tallennusta:
OPEN "save.sav" FOR OUTPUT AS #1 'avataan PRINT #1, "100" 'tallennetaan PRINT #1, "100" PRINT #1, "8754" CLOSE #1 'suljetaan
Ja BINARY:
OPEN "save.sav" FOR BINARY AS #1 'avataan PUT #1, , tallenna 'tallennetaan GET #1, , lue 'luetaan CLOSE #1 'suljetaan
Edit: Ja eipä tuosta voi pahemmin muuta vinkkiä antaa kuin koodia, kun on noin yksinkertainen asia. :)
Hunajavohvelille tuhannet kiitokset :D
Käynpäs nyt väsäämään mun mahti peliä :D(Ihan pelkkä ASCII pohjanen siitä tulee ;)
EDIT:Onnisttuks rahan laitto näin muuttujaan mani:
OPEN "save.sav" FOR INPUT AS #1 INPUT #1, teksti1 INPUT #1, teksti2 INPUT #1, teksti3 CLOSE #1 mani = teksti2
Onnistuu.
Eikö olisi helpompi itse testata kuin kysyä täältä.
Ja jos haluat tietyltä riviltä lukea tietoa niin kannattaa tuo input laittaa luuppiin niin kauan että ollaan oikealla rivillä...
Eikä sitä ole pakko tuollaiseen "välimuuttujaan" pistää, vaan voit tehdä ihan suoraan:
INPUT #1, mani
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.