Arghh!Jouduin vaihtamaan QB:hen koska mun 122MHz penska hajos ja enää ei oo ku 486MHz kannettava...Nonii...Nyt asiaan.Eli miten niitä kirjastoja tehdään.En minä ala niitä vääntämään,älkää siis peljätkö,mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.Kuten esim se LameVGA.Miten niit semmosii tehdään?(Oliks muuten Mega hertsit MhZ vai MHz?)
MHz. M niinkuin mega ja Hz niinku hertsi. Ja riippuu millä kielellä säädät kirjastoja. Qb:stä taitaa ainakin löytyä run->compile to library tjsp. Ja haulla löytyy lisää. (nii ja ihan qb 1.0:ssa ei voi kääntää mitenkään -> ei kirjastoja. jos sulla se niin googleta uudempi)
Mikä tässä kysymyksessä nyt oli pääpointti? Mäkin sitten sanon että pisteen jälkeen tulee väli.
Joo ja noita tehdään yleensä asm kielellä.
Mulla on 7.1
Mutta haluaisin tietää niitten "rakenteesta"
Onks ne semmosii
SUB jee CLS SCREEN 13 COLOR 13 END SUB
Vai jotaa ihme kone kieltä?
Juu kuten äsken tuossa muokkasin. Eli asmilla.
Kirjastoja pystyy tekemään myös ihan QB:lla, kunhan kääntää sen ohjelman kirjastoksi (Run->Make Library). Tällöin tuotetaan QLB-tiedosto, jonka pystyy sitten tunkemaan omaan ohjelmaansa (sisällyttäen kuin minkä tahansa muunkin kirjaston)
Joo, QB:n kirjastokääntäjä sisällyttää mukaan kaikki aliohjelmat, mitä ohjelmassa on. Kirjastojen tekemisestä oli joku opaskin, mutten onko se poistettu, kun ei enää löytynyt?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.