Minulla on linkkilista, johon voi lisätä omia linkkejä niin siinä käytetään tälläistä koodia:
<?php $alue="alueet.dat"; // tiedosto mihin alueet työnnetään $link="linkit.dat"; // tiedosto minne linkit työnnetään ?> <?php $alueet=@file($alue); $linkit=@file($link); sort($linkit); echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"3\">\n"; for($r=0; $r<count($linkit); $r++) { $linkki=explode(">",trim(stripslashes($linkit[$r]))); if($linkki[0]!=@$oldid) { echo "<tr>\n"; echo "<td colspan=\"2\" class=\"alue\">". trim(stripslashes($alueet[$linkki[0]])) ."</td>\n"; echo "</tr>\n"; } echo "<tr>\n"; echo "<td class=\"sivun_nimi\"><a href=\"$linkki[2]\">$linkki[1]</a></td>\n"; echo "<td class=\"sivun_kuvaus\">$linkki[3]</td>\n"; echo "</tr>\n"; $oldid=$linkki[0]; } echo "</table>\n"; echo "<form action=\"$PHP_SELF\" method=\"post\">\n"; echo "sivun nimi: <input type=\"text\" name=\"nimi\"><br>\n"; echo "sivun osoite: <input type=\"text\" name=\"osoite\"><br>\n"; echo "kuvaus sivusta: <input type=\"text\" name=\"kuvaus\"><br>\n"; echo "alue: "; echo "<select name=\"alue\">"; $f=@file($alue); for ($r=0; $r<count($f); $r++) { echo "<option value=\"$r\">". stripslashes(trim($f[$r])) ."</option>"; } echo "</select><br>\n"; echo "<input type=\"submit\" value=\"Lisää\" name=\"lisaa\">\n"; echo "</form>\n"; if (isset($_POST['lisaa'])) { if ($_POST['nimi'] && $_POST['osoite'] && $_POST['kuvaus'] && $_POST['alue']) { $uusi=fopen($link, "a"); fwrite($uusi, htmlspecialchars($_POST['alue']) .">". htmlspecialchars($_POST['nimi']) .">". htmlspecialchars($_POST['osoite']) .">". htmlspecialchars($_POST['kuvaus']) ."\n"); fclose($uusi); header("Location: ". $PHP_SELF); } else { echo "<br>Täytä kaikki kohdat!<br>\n"; } } echo "</body>\n"; echo "</html>\n"; ?>
ja haluaisin saada linkit aukeamaan uuteen ikkunaan eli target="_blank", joten kokeilin parillakin tavalla, mutta en saanut toimimaan... ajatus kuitenkin oli näin kuinka yritin sen toteuttaa:
echo "<td class=\"sivun_nimi\"><a href=\"$linkki[2]\" target="_blank">$linkki[1]</a></td>\n";
tuohonhan se varmaan pitäisi jotenkin laittaa? Jokatapauksessa se ei siis toiminut, joten ei auta kuin tulla tänne ja kysellä :)
Se toimii, kunhan escapetat nuo lainausmerkit(" -> \"), mutta älä kuitenkaan tee sitä. Jos minä haluan uuden selainikkunan, niin pidän shiftiä pohjassa, kun klikkaan linkkiä.
Mä vaan ajattelin sen takia, että käyttäjä ei eksy pois mun sivuilta linkkiä klikatessa, koska itselläni on ainakin välillä sillainen ongelma, että kun menen jonkun yksityishenkilön sivuille ja huomaan hänellä jotain mielenkiintoisia linkkejä ja, kun klikkaan linkkiä, joka sitten aukeaakin samaan ikkunaan niin mä keinolla tai toisella kadotan sen sivun, josta alunperin menin sinne...
Mutta kuinka siis minun piti tuo tehdä, että sain aukeamaan uuteen ikkunaan? En oikein tajunnut...
Edit: Komento takas! Tajusin mitenkä sen sai toimimaan eli kiitoksia vinkistä :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.