Tarkoituksena olis luoda yhteys access tietokantaan puhtaasti koodaamalla ADO-tekniikalla (ConnectionString Microsoft.JetOLEDB4.00:llä). Tiedot pitäisi tulostua tekstiboxeihin (numero, omistaja jne...). Mulla on järki loppunut, kun en saa yhteyttä toimimaan. Voisko joku helpata?
Kerrankin voin olla avuksi, sillä olen itse paininut samanmoisen ongelman kanssa aikoinani... tämmöinen koodinpätkä lienee tarpeen:
Set cn = New ADODB.Connection 'Asettaa cn -metodin uudeksi ADO-tietokantayhteydeksi cn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & App.Path & "\TIETOKANNAN NIMI.mdb" cn.Open 'Avataan tietokantayhteys Set JOKU = New ADODB.Recordset 'Asetetaam Tietokanta -metodi uudeksi ADO-recordsetiksi ( JOKU.Open "TIETOKANTATAULUN NIMI TÄHÄN", myYhteys, adOpenKeyset, adLockPessimistic, adCmdTable
Isoilla kirjaimilla kirjoitetut jutut on ihan sun ittes määriteltävissä. ja tuo cn-kohtakin voi olla vaikka PallomasinYhteys. Nimellä ei sikäli väliä ole. Kunhan muistat sen tulevaisuudessa. Tarvitset vielä toiminnon, jota voit kutsua, että tiedot siirtyvät noihin tekstibokseihisi. Vinkki: indeksoi ne (eläkä siis anna niille eri nimiä).
Toivottavasti auttoi...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.