Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6 & Access (ADO-yhteys)

Pallomasi [16.11.2004 08:33:01]

#

Tarkoituksena olis luoda yhteys access tietokantaan puhtaasti koodaamalla ADO-tekniikalla (ConnectionString Microsoft.JetOLEDB4.00:llä). Tiedot pitäisi tulostua tekstiboxeihin (numero, omistaja jne...). Mulla on järki loppunut, kun en saa yhteyttä toimimaan. Voisko joku helpata?

glottis [16.11.2004 09:24:24]

#

Kerrankin voin olla avuksi, sillä olen itse paininut samanmoisen ongelman kanssa aikoinani... tämmöinen koodinpätkä lienee tarpeen:

Set cn = New ADODB.Connection
'Asettaa cn -metodin uudeksi ADO-tietokantayhteydeksi
    cn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & App.Path & "\TIETOKANNAN NIMI.mdb"
    cn.Open   'Avataan tietokantayhteys
    Set JOKU = New ADODB.Recordset    'Asetetaam Tietokanta -metodi uudeksi ADO-recordsetiksi (
    JOKU.Open "TIETOKANTATAULUN NIMI TÄHÄN", myYhteys, adOpenKeyset, adLockPessimistic, adCmdTable

Isoilla kirjaimilla kirjoitetut jutut on ihan sun ittes määriteltävissä. ja tuo cn-kohtakin voi olla vaikka PallomasinYhteys. Nimellä ei sikäli väliä ole. Kunhan muistat sen tulevaisuudessa. Tarvitset vielä toiminnon, jota voit kutsua, että tiedot siirtyvät noihin tekstibokseihisi. Vinkki: indeksoi ne (eläkä siis anna niille eri nimiä).

Toivottavasti auttoi...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta