Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: Linkitetyn listan lukeminen tiedostosta

Snifferi [11.11.2004 19:02:26]

#

Tervehdys

Ongelma on seuraavanlainen:
Mulla on Java-ohjelmassa metodi, joka kirjoittaa linkitetyn listan tiedostoon. Olen parhaillaan tekemässä metodia, joka lukee listan tiedostosta. Listan solmuilla on attribuutteina yksi kokonaislukumuuttuja, kaksi Stringiä ja yksi kokonaislukutaulukko. Olen luonut uuden StringTokenizer-tyyppisen olion, johon sijoitan nextToken-metodilla tiedostosta ottamani datat.
Ongelma on tarkalleen ottaen siinä, että en tiedä miten iso taulukko on siinä tiedostossa olevilla listan solmu(i)lla, joten en tiedä miten iso taulukko minun täytyy luoda.

Kysymys siis kuuluu:
MIten saan selville kuinka iso taulukko tiedostossa olevalla listan solmulla on?
Sitten voisin luoda vastaavan kokoisen taulukon ja lukea taulukon tiedostosta uuteen taulukkoon.

Sami [11.11.2004 21:38:44]

#

Pari vaihtoehtoa, joista ensimmäinen on todennäköisesti kohtalaisen järkevä:

1) Tallenna sen kokonaislukutaulukon pituus sinne tiedostoon ja lukiessa katso oikea taulukon pituus siitä.

2) Laske taulukon alkioiden välissä olevien erotinmerkkien määrä ja lisää siihen yksi, niin saat taulukon pituuden selville.

Snifferi [11.11.2004 22:42:09]

#

Kiitän ja kumarran.

1. vaihtoehto toimii.

renni [14.11.2004 13:27:46]

#

Taulukon sijasta olisi voinut käyttää jotain muuttuvan kokoista oliota, kuten ArrayList.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta