elikkä onko kukaan ohjelmoinu devc++. oisko tiedossa yhtään parempaa kääntäjää ku meikällä on koko ajan se syntax error ja kaikki muut tämmöset. voi johtua tekstistä mutta ei ihan joka rivi voi olla väärin ku niitä testattiin mun kaverilla ja toimi. eli mikä vika?
Syntax Error johtuu siitä että lauseessa on kielenvastainen ilmaisu, esim. tuntematon funktio/komento/muuttuja, puolipiste puuttuu tai koodissa on sinne kuulumattomia merkkejä, itse tulee sillointällöin laitettua : kun piti laittaa ;.
Eli tarkista että syntaksit ovat oikein. Jos kaverilla toimi, niin tarkista että kaikki tarvittavat headerit ja kirjastot ovat mukana.
Hieman väärä alue :P
Mäkin epäilen headereita. Dev-c++ on ihan hyvä. VOithan kokeilla djgpp:tä mutta se on paljon vaikeampi käyttää sillä saa dos ohjelmia.
Mä käytän Dec-C++.
Sen syntax errin syynä voi olla puuttuva nimiavaruus.
Eli kirjoita includejen alle tämä:
using namespace std;
Mulla ainaki toimi.
Meitsi kirjoitti:
Mäkin epäilen headereita. Dev-c++ on ihan hyvä. VOithan kokeilla djgpp:tä mutta se on paljon vaikeampi käyttää sillä saa dos ohjelmia.
djgpp:llä saa käännettyä win32 ja muuta kivaa sälää myös.
Mulla oli ennen Dev-C++:an uudempi versio, joka ei toiminut kunnolla. Nyt kun aloitin kokeilemaan C-kieltä hommasin sen vanhemman version joka toimii vallan hyvin. Eli voi riippua myös versiosta Dev-C++:an toimivuus.
-- The man with everything to learn --
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.