Eli väsään dll:ää omiin tarkoituksiini ja nyt sitten tuli vastaa eräs ylitsepääsemätön ongelma: Miten voin määritellä dll:ään mukaan oman muuttujatyypin, jota voin käyttää itse dll:än sisällä, että dll:ää käyttävässä ohjelmassani?
Demonstraatio:
dll:n koodi:
Type music volume As integer biisi As string End type Sub PlayMusic(musa As music) 'Koodia... End sub
Ohjelman koodi:
'Ensin ne dll:n kutsuntahommat...(nimeksi annetaan dll) Dim kappale As music dll.PlayMusic(kappale)
Tuolla type-määrittelyllä tehtyä hommaa ei pysty käyttämään itse dll:ssä eikä dll:ää käyttävässä ohjelmassa.
Jossain muistaakseni luki, että typen piti olla jotain "serialized" tai jotai... En oo yhtää varma.
Gaxx kirjoitti:
Tuolla type-määrittelyllä tehtyä hommaa ei pysty käyttämään itse dll:ssä eikä dll:ää käyttävässä ohjelmassa.
Pitäis pystyä, koitin juuri itse. Koita lisätä avainsana Public tuon Type-määrittelyn eteen.
Meitsi kirjoitti:
Jossain muistaakseni luki, että typen piti olla jotain "serialized" tai jotai... En oo yhtää varma.
Tuo on jotain .NET-potaskaa.
Juu, näköjään toimii. En ollut testannut tuota dll-projectissa vaan ihan perus projectissa olleessa classmodulessa(*DÖY*). Kiitokset!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.