No nyt tuli semmonen nyyppä kysymys vastaan, että mitens saisi GIF tyyppiä olevan animaation liikkumaan pictureboxissa?
PS.Älkää sanoko:Eti haulla,kyllä löytyy...
Mä nääs etin enkä löytän!Eli jos on aikasempaa keskustelua tästä aiheesta laittakaapas pojat ja tytöt linkkiä ,kiitos!
p-p kirjoitti:
mitens saisi GIF tyyppiä olevan animaation liikkumaan pictureboxissa?
Et mitenkään. VB ei osaa animoituja giffejä.
p-p kirjoitti:
Eti haulla,kyllä löytyy...
En sano, koska en muista, että tästä olis aikasemmin täällä puhuttu. Sen sijaan sanon, että eti Googlella :)
Voithan aina tehdä omat funktiosi siihen tarkoitukseen. Joskoon nopeudesta en tiedä...
Googleta giffin rakenne, lue giffistä kuvat, heitä ne vierekkäin johonki pictureboxiin joka ei ole näkyvissä ja blittaa ne sieltä tietyin väliajoin jonnekin. :)
sooda kirjoitti:
Googleta giffin rakenne, lue giffistä kuvat, heitä ne vierekkäin johonki pictureboxiin joka ei ole näkyvissä ja blittaa ne sieltä tietyin väliajoin jonnekin. :)
Huooh...Kunpa osaisinkin.En tiiä nois blittauksist yhtää mitää muuta ku C/C++ kielillä Allegrolla.
No sitten voi olla hyvä lukea MSDN:stä (tai VB:n ohjeista) BitBlt-funktion käytöstä, vaikka se onkin aika hidas tapa.
Joku kiinalainen heppu teki siihen tarkoitukseen ActiveX kontrollin - löytyy netistä.
Pahoittelen syvästi seuraavia sanoja:
Olen warettanu mun VB6:sen ja eipä ole ohjeita mulla :(
pahoittelu loppuu :)
Hmm... Pitänee ettii sitä ActiveX kontrollia.Kiitos teille!
p-p kirjoitti:
Huono tekosyy. Ne ohjeetki voi warettaa.
Blaze kirjoitti:
p-p kirjoitti:
Huono tekosyy. Ne ohjeetki voi warettaa.
Enpä vielä ole löytänyt,mutta nyt ja heti loppuu puhuminen warezista...Warezista puhuminenhan on kiellettyä täällä foorumeissa.(en kyl muista tarkalleen mitä säännöissä sanottiin...)
p-p: Muunna gifit avi:ksi ja näytä ne "animation" kontrollissa.
Kiitos!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.