Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: CSS: css:n toimivuus

mrkebab [08.11.2004 00:14:07]

#

Mitä jos kotisivuilla käyttää css:ää niin kuinka hyvin sitä tuetaan? Tuli vain mieleen, että kannataako jättää html-koodi myös sen takia, jos jokin selain esimerkiksi ei tue css:ää niin sivut silti näkyisivät oikein? Ja toimiiko se edes niin? Eli jos minulla olisi esim css tiedosto nimeltä linkki niin kannattaisiko minun kuitenkin jättää tuo html koodikin sen takia että sivut toimisi oikein jos css:ää ei tueta vai voinko surutta poistaa html koodin?

<font CLASS="linkki"  face="times new roman" size="3" color="#0067B1">

Olga [08.11.2004 00:46:49]

#

Liekkö missään enää selainta joka ei jollain tapaa tukisi CSS:ää. Paitsi tietysti nämä erikoistapaukset, kuten jotkut mobiililaitteiden softat. CSS-tuki on erittäin hyvä yleisimmillä selaimilla ja IE:tä lukuunottamatta myös CSS2-tuki on hyvällä mallilla. Eli ei muuta kuin rakenne ja ulkoasu irti toisistaan ja CSS käyttöön.

Ja kun CSS:ää käytät, voit siis jättää nuo font-tagit unholaan. Ovat jo vanhentunutta tekniikkaa.

arcatan [08.11.2004 07:54:09]

#

No Dillo ei esimerkiksi tue CSS:ää, ja kyllä minä ainakin sillä vielä pari kuukautta sitten selailin nettiä aika paljonkin. Vaan kyllä sen varaan voi laskea, että ihmisten selaimet tukevat CSS:ää.

Blaze [08.11.2004 12:19:42]

#

Ja sillähän ei ole mitään merkitystä, jos selain ei tue CSS:ää, sillä CSS on ihan speksin mukaan täysin vapaaehtoista, jolloin sivut pitää joka tapauksessa tehdä niin, että ne toimivat (!= näyttävät hienolta) ilman CSS:ää.

Bugiset (ja vajavaiset) CSS-implementaatiot on paljo ongelmallisempia.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta