Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: "IRC" php:eellä

Sivun loppuun

thekoodaaja [07.11.2004 20:07:16]

#

Minä olisin väsäämässä "IRC":eetä, mutta miten se kannataisi tehdä kun haluaisin se toimimaan "IRC":een lailla, elikkä kun se tietenkin refresshaa melkein koko ajan niin sitten kommentit nolaantuu. Miten tämän pystyisi estämään? Tallentaisiko ne jotenkin käyttäjän koneelle ja sitten nollaisi tiedoston kun selaimen sulkee?
Olisiko mitään järkeviä ehdotuksia tämän toteuttamiseen? Minulla on käytössä 5 MB Mbnetin palvelimelta.

kaviaari [07.11.2004 20:10:55]

#

"IRC":eetä olisit väsäämässä, jahas.

ja "IRC":een lailla ;P

Out of the subject mutta voisit opetella suomenkieltä vähän.

tsuriga [07.11.2004 22:10:29]

#

Niin siis tahtoisit yhdistellä PHP:llä jonnekin IRC servulle? Jos et niin eti jostain käsitteet kohilleen niin ei tartte arvailla. Fsocketilla vaan, lukaset ftp://ftp.rfc-editor.org/in-notes/rfc1459.txt ja siitä eikun syöttelee komentoja. Näitä rajapintoja löytyy kyllä valmiitakin. Selainpohjaiseksi on kyllä vähän säätö laittaa PHP:llä, ehkä jollain output bufferoinnilla jos silläkään.

Metabolix [07.11.2004 22:25:24]

#

Aika ruma siitä tulisi.
Pistä sivulle automaattinen refresh esimerkiksi 10 sekuntin välein. Keskustelun aiemmat tiedot voit tallentaa vaikka kekseillä. Sitä en sitten tiedä, miten saisit yhteyden IRC-serveriin pysymään auki pitemän aikaa...

Jos taas tarkoitat PHP:llä toteutettavaa nettikeskustelua, jolla ei ole mitään tekemistä IRC:n kanssa, niin silloin voit tunkea kaiken väliaikaisesti palvelimelle johonkin tiedostoon. Teksti ei lopultakaan vie aivan loputtomasti tilaa, joten vaikkapa minuutin ajalta voi hyvinkin säilyttää kaiken.

thekoodaaja [08.11.2004 08:12:57]

#

Joo, tämä ei liity mitenkään irc:iin.
Tarkoitus olisi tehdä "IRC"in tapainen kommentti järjestelmä, joka tyhjentyisi, joka päivä kello 00,00. Niin, että kun ensimmäinen tyyppi loggaa sisään kello 00,00 jälkeen niin kommenttifilu tyhjentyisi olisiko tämä mitenkään mahdollista?

Daiz [08.11.2004 10:50:36]

#

Hmm... pelkään että kyseessä on gallerian tapainen tekele :o

Heikki [08.11.2004 10:51:42]

#

Kun käyttäjä loggaa, tarkista milloin viestit on viimeksi tyhjennetty, ja jos niitä ei vielä sinä vuorokautena ole tyhjennetty, tyhjennä ja tallenna tyhjennysaika.

tsuriga [08.11.2004 10:57:50]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24580-php-erittäin-yksinkertainen-reealiaikainen-keskusteluohjelma-chatti sovella tosta.

borri317 [09.11.2004 22:06:05]

#

Kaviaari kirjoitti:

"IRC":eetä olisit väsäämässä, jahas.

ja "IRC":een lailla ;P

Out of the subject mutta voisit opetella suomenkieltä vähän.

mää oon huono kirjottaa ja mulla on ehot äidi kielestä

Blaze [09.11.2004 22:19:16]

#

borri317 == thekoodaaja? o_O

Edit: 3<->1

rndprogy [09.11.2004 22:31:24]

#

borri317 kirjoitti:

mää oon huono kirjottaa ja mulla on ehot äidi kielestä

Joo huomaan että ännät tuppaa puuttumaan melko usein sanojen perästä.

thekoodaaja [10.11.2004 14:34:15]

#

En edes ole ikinä kuullut kenestäkäään borri317:stä.

Jyri [12.11.2004 19:07:30]

#

Siis oletko väsäämässä PHP:llä Chattia, vai aioitko yhdistää jollekkin IRC servulle?
Jos chattia aiot väsätä, niin PHP ei oo oikea vaihtoehto, sillä(niin kuin itsekkin sanoit) sivu joudutaan lataamaan kokoajan uudestaan.
Jos nyt kuitenkin haluat väsätä PHP:llä chatin, niin voisit laittaa sen keskusteluikkunan iframeen(aika pieneen sellaiseen) ja ladata sitä uudestaan. Tämäkin on välkkyvää.

ajv [12.11.2004 21:16:00]

#

Kyllä php:lläkin onnistuu chatin tekeminen ilman refreshausta käytettäessä flush()-funktiota, tosin se ei edelleenkään ole viisasta. Tein tossa huvikseni muutamalla iframella php.chatin, joka jopa toimi. Idea oli se, että toisessa iframessa oleva php-tiedosto tarkasteli while(1)-loopissa tiedostojen (10 kpl) kokoja. Jos koko != 0, niin sitten tiedosto tyhjennettiin ja tulostettiin selaimelle. Kirjoittaminen tapahtui toisesta ifamesta randomina johonkin tiedostoon. Hirveä purkka, vie prossutehoja ja toimii epävarmasti :P En suosittele!

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta