Eli jos tekee sen
static d load object(d) object(d).top = 350 object(d).left = 350 d = d + 1 load object(d) object(d).top = object(d - 1).top + 350 object(d).left = object(d - 1).left + 350
niin kuinka nuo loadatut objektit voi poistaa? Niiden määrää ei voi aina tietää vaan niitä saattaa olla yksi tai sitten niitä viisi tai jopa kymmenen... ehkä enemmänkin...
Olen tekemässä sitä nettiselain projektia vieläkin visual basic 5:lla ja ongelma on, että uutta sivua ei oikein pysty lataamaan vaan, jotta se voidaan tehdä pitää vanha selainikkuna ensin sulkea, koska se tekee noita objekteja vain lisää...
ps: Koodin toimivuudesta ei ole mitään takuita, koska se on ulkomuistista vedetty esimerkki, joten ei kannata edes yrittää saada toimimaan... :D
EDIT:
Pystyisikö joku auttamaan minua hieman tämän "nettiselaimen" kanssa, kun pari kuukautta sitten se toimi erittäin hyvin, mutta nyt mulla ilmeni ongelmia sen kanssa, kun tänäiltana testailin sitä...
Eli minulla on sivuillani test.htm, joka nyt sisältää tälläistä koodia
<title>TESTISIVU <bgsound>http://juhak.no-ip.info/musa.mid <bcol>&H80000001& <font>Times New Roman <font_size>10 <font_col>&H80000005& <text>Testi <center> <u> <text>Toka <hr> <i> <text>Viivojen välissä <u> <hr> <end>
ja selaimen sourcet löytyvät osoitteesta http://juhak.no-ip.info/ohjelmat/selainsrc.zip
Ongelmani on se, että pari ensinmäistä riviä tuon sivun koodista selain tulkitsee aivan oikein eli minulle tulee selaimen otsikkoriville teksti "TESTISIVU", taustan väri vaihtuu oikeaksi ja siihen tulee musta viiva, mutta sen jälkeen ei tapahdu mitään... ei soi taustamusiikki eikä näy mitään tekstiä.... jos joku keksisi mikä sitä vaivaa jos sitä edes vaivaa mikään, kun mulla on aina sillointällöin tämänkaltaisia onglemia muutenkin... tuntuu kuin kone vi**uilisi mulle tai jotain :D
Kun ohjain luodaan komennolla Load, sen voi myöhemmin poistaa komennolla Unload. Toisen ongelman pystyt varmaan itsekin ratkaisemaan tutkimalla muuttujien arvoja ongelmakohdassa.
Oho... huomasin, että olin muuttanut koodia joskus niin, että tekstin näyttämiseen oli komento <p> eikä <text>, jolla tuolla sivulla oli laitettu tekstit tulemaan... no nyt se on korjattu, mutta en saa siltikään midejä soimaan... en tajua miksi ne eivät voi toimia...
Enkä kyllä muuten tajunnut edes keinoa käyttää tuota unloadia... yritin laittaa jotain sen tyylistä kuin, että jos 's' on enemmän kuin 0 niin unload label1(s): s = s - 1 jne, mutta ei se toiminut... ei poistanut mitään... yritin myös vaihtaa tuon nollan tilalle ykköstäkin, mutta sama tulos...
Ei kannata käyttää noiden lukumäärään mitään erillistä muuttujaa. Kun Obju on indeksoitu objekti niin Obju.UBound antaa suurimman indeksin ja Obju.Count niiden määrän. Eli vaikkapa Unload Obju(Obju.UBound) poistaa viimeisen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.