Toista oli ohjelmointi silloin kun minä olin nuori. Atari800XL boottasi alle sekunnissa ja meni heti basic tulkkiin. Ei muuta kuin koodia vääntämään. Vaikka koodi ladattiin kasettiasemasta, niin ei se nyt niin kauaa kestänyt.
En tiedä true=olen(vanha or tyhmä or laiska or epäjärjestelmällinen). Pari päivää olen nyt vaivannut päätäni saadakseni joko Dev-C++:aan tai Dev-Pas:iin asennettua jotain gui ohjelmointia tukevaa järjestelmää. Ladattu on kaikennäköistä OpenGL sun muuta häslää OpenGLUT, glui, freeglut ja mitä vielä. Ja yritetty asentaa ja saada ohjelmia kääntymään. Nyt olen saannut järjestelmän niin sekaisin, että perusohjelmatkaan ei enää käänny. Parempi deletoida kaikki ja aloittaa alusta joskus toiste. Ei kyllä kiinnosta taas vähään aikaan koko ohjelmointi homma. Ehkä se halutaan pitää tieten tahtoen vaikeana, että sen hallitsevat ihmiset pääsisi brassailemaan kuten tällä alalla tuntuu olevan tapana. Ei niin että koettaisiin että tietokoneet ovat olemassa helpottaakseen ihmisten elämää.
Projektien hallinta include<tämä> ja tuo on tarkoitettu helpottamaan ohjelmointia. Ja kai se sitten on mukamas ainoa keino mahdollistaa suurempia ohjelma kokonaisuuksien hallintaa tms. Mutta jotain syvältä olevaa siinä on mikä ei suinkaan helpota ohjelmointia. En kysy edes neuvoja. Ei jaksa kiinnostaa yrittää enää. Tämä oli vain tunteen ilmaisu, ei välttämättä keskustelun aloitus.
Ilmaise tunteesi muualla
Iso mies inisee kuin itikka.
Ei voi olla kovin vaikeata ladata ja asentaa dev-pakkia.
devpakilla ne on asennettu, mutta jotain puuttuu. Tai ne esimerkki ohjelmat, joita löysin vaatii jotain muita paketteja mitä lie.
Siinä yksi syy, jonka takia en käytä IDE:jä. Kauheaa säätöä.
Jos haluaa koodata kuten skriptikielillä, niin käyttäisi sitten jotain skriptikieltä. Kannattaa tutusta vaikka Rubyyn, Perliin, Pythoniin, Jythoniin...
Kuka kieltää käyttämästä nykyäänkin Basicia? Tästäkin porukasta varmaan puolet käyttää QB:tä. Miten minä en ole huomannut täällä kenenkään brassailevan kyvyillään asentaa yksi IDE? Harvemmin täällä on kukaan brassaillut millään muullakaan, kyllä nämä aiheet yleensä keskittyvät avunpyyntöihin ja auttamiseen. Dev-Pascal asentuu, kun lataa oikean paketin ja painelee vaan Next-nappulaa koko asennuksen ajan, samoin Dev-C++. Kaikki maksulliset IDEt ovat toimineet aivan moitteetta, eikä Deveissäkään ole suurempia ongelmia ollut. GL-headerit näyttäisivät tulevan Dev-C++:ssa ihan vakiona mukana, joten varmasti saatkin systeemin solmuun jos lataat ne itse ja laitat ties mihin kansioon. Luulisi, että ohjelmoija osaisi yhden IDEn asentaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.