Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kiintolevyn jako ja Visual Basic 6:n hankkiminen

Sivun loppuun

ttuoppi [01.11.2004 17:28:19]

#

Osaisitteko suositella mitään ilmaista ja yksinkertaista kiintolevyn jako ohjelmaa? Itselläni kävi eilen niin mukavasti että Linuxin asennus sekoitti kiintolevyni ja jouduin alustamaan sen :( Siinä meni kaikki 400 musiikki raitaa, pelit ja ennenkaikkea AMISRALLI!!! En halua mokomaan tilanteeseen enään.

Toinen question onkin että mitkä Pohjois-Suomen liikkeet myyvät Visual Basic 6:ta ja mihin hintaan? Vanhemmat aikoivat ostaa nimittäin kyseisen ohjelman minulle synttärilahjaksi, mutta Raahesta ei tunnu löytyvän.

PS. Amisralli meni mutta kunhan saan sen VB 6:n niin aloitan sillä tekemään tyhjältä pöydältä Amisrallia uudestaan. Valmistumisajankohta siirtynee näillä näkymin kesäksi...

...

JA KAIKKI SEN ***** LINUXIN SYYTÄ!!!

...

-- The man without Amisralli --

Meitsi [01.11.2004 19:12:43]

#

Voithan tilata sen netistä ja maksaa vaikkapa postiennakolla. Miten linux kovosi sotki? Jos siellä oli jotakin tärkeätä niin Norman Ibas auttaa mielellään (kunhan heille ensin ojentaa tukun tuohta).

Juice [01.11.2004 19:26:33]

#

Älä ota tätä kettuiluna, mutta eritoten projekteista kannattaa ottaa varmuuskopio esim. USB-tikulle. Samaten muista tärkeistä tallennuksista.

Meitsi [01.11.2004 19:34:31]

#

Mä en ole koskaan elämässäni varmuuskopioinu koneeni sisältöä. :O

Juice [01.11.2004 19:47:07]

#

Meitsi kirjoitti:

Mä en ole koskaan elämässäni varmuuskopioinu koneeni sisältöä. :O

Sitten ainakin opit tekemään niitä kun kone menee umpisolmuun. Itsellä taitaa olla kohta formatointi edessä, pitääpä kopioida taas...

Deewiant [01.11.2004 19:48:06]

#

Ei sitä aina tarvitse varmuuskopioida, mutta kun tekee jotain tuollaista kuten asentaa uuden käyttiksen tai pelleilee Partition Magicin (tjms) kanssa kannattaa ehdottomasti ottaa varakopiot. Nimimerkillä kokemusta on noiden molempien kämmäämisestä, mitään tärkeää en kuitenkaan ole menettänyt koska älysin ottaa ne kopiot ;)

Kunhan (lue: jos) saan joskus polttavan DVD-aseman, hankin DVD-RW:n ja pistän kyllä sinne kaikki tärkeät tavarani, ja päivittelen sitä sitten aina parin viikon välein. USB-muistiin kun ei kuitenkaan niin paljoa tavaraa mahdu - eikä sellaistakaan ole :-)

Heikki [01.11.2004 22:06:27]

#

Aiheeseen: ilmaista, yksinkertaista (graafista) osiointi-ohjelmaa ei taida juurikaan olla, varsinkin jos ohjelman pitää sisältää hieman kehittyneenpiä toimintoja, kuten osioiden kokojen muuttelu tiedostoja kadottamatta. Joitakin tekstipohjaisia ohjelmia olen nähnyt, mutta kokemusta ei ole. Windows XP:ssä on ainakin jonkinlainen graaffinen osiointiohjelma, mutta sillä tehdyt muutokset vaativat aseman formatointia, kuten myös jokaisen Windowssin (ja DOS:in) mukana tulevalla fdiskillä tehdyt muutokset.

Ainoa helppo vaihtoehto on hommata jostain Partition Magic. Tällä kaikenlainen osioilla kikkailu on helppoa, mutta ohjelma on melko hintava...


Monet muutkin ovat VB6:tta etsiskelleet aitona (esim. tällä foorumilla asiasta on muistaakseni puhuttu), eikä sitä tunnu nykyään juuri mistään löytyvän. Kannattaa katsella Huuto.nettiä, MBNetin bittipörssiä jms., jos sattuisi löytymään.


Kun nyt varmuuskopioista on puhe, niin täytyykin muistaa päivittää tuo cd-rw, jossa varmuuskopiot luuhaavat, ja nettiinkin voisi jotakin uppia talteen. Varmuuskopioita tarvitset juuri silloin, kun niitä ei ole. Karu totuus, Murphyn laki.

Latska [01.11.2004 22:11:45]

#

ttuoppi kirjoitti:

JA KAIKKI SEN ***** LINUXIN SYYTÄ!!!

Älä linuxia syytä... Omaa idioot... anteeksi huolimattomuuttasi Amisrallisi katosi.

Sharph [01.11.2004 22:29:39]

#

Turha siinä linux-asennusta on syyttää, niinkuin Latska jo sanoi. Ehkä poistit windows-osion ja loit sen uudelleen pienentääksesi sen kokoa? Näin kaikki Windows-osion tiedot katosi. Linux-asennuksissa harvoin (vai onko ikinä ollutkaan) on osion pienentämismahdollisuus.

ttuoppi [02.11.2004 19:06:38]

#

Eikö Visual Basic 6:tta ole siis saatavana enää uutena?

-- The man with everything to learn --

VbMan [03.11.2004 18:15:25]

#

Itsekin haluaisin VB 6:sen, kun olen opetellut jonkun kirjastosta lainatun kirjan mukana tulleella vehkeellä, mutta kun ei ole KÄÄNTÄJÄÄ!

Meitsi [03.11.2004 18:39:57]

#

VBMan: Lataa CCE. Sillä pääsee alkuun. (etsi putkan haulla cce)

TETRIS [03.11.2004 19:12:09]

#

Kuuluisaakin kuuluisampi PartitionMagick on todella toimiva ja hyvä ohjelma. Kuten jo moneen kertaa on sanottu.. ei se linuxin vika ole... Et vaan osaa :D

BTW mitä linuksia olit asentamassa?

VB6:n hinta taitaapi pyöriä siinä parissa sadassa eurossa (en nyt todellaakaan ole varma kun en löytänyt mitään MikroPC:tä josta olisin voinnut katsoa tuon)

Ja backuppeja koskien : Polttava DVD on kätevä apuväline varmuuskopiointiin (kokemusta on ^^), mutta jos lataat paljonkin filuja (netistä) jotka pitäisi aina silloin tällöin saada talteen kannattaisi mielummin hommata ulkoinen kovalevy... ja loppujen lopuksi käyttökustannuksetkin laskevat.

ttuoppi [03.11.2004 20:15:36]

#

VbMan: Oliko tarkoitus vastata kysymykseeni?

makeuu: Itseasiassa olen parin viikon sisällä tulossa Ouluun päiväksi kun pitää lääkärissä käydä...

Meitsi: Vai CCE... Tarkoitushan siis olisi aloittaa se Amisralli (uudestaan) eikä se onnistu jos VB ei tee exe:jä.

Tetris: Linux oli Suse Personal 9.1.

-- The man with everything to learn --

TETRIS [03.11.2004 21:44:59]

#

Itsekkin SuSE:a asentaessa huomasin, että asennus ohjelma pistää levyn osiot hieman oudoiksi. Ei minulla mitään hävinnyt, mutta jonkin turhan parin gigan osion se loi. Ei kannata orjallisesti luottaa installereiden oletus juttuihin... varsinkin käyttöjärjestelmää asennettaessa kannattaa tarkistaaa kahteen kertaan miten levynsä antaa osioda.

Juice [03.11.2004 21:50:31]

#

ttuoppi kirjoitti:

Eikö Visual Basic 6:tta ole siis saatavana enää uutena?

Ei sitä ihan joka putiikista löydä. Siksi olenkin nykyään SharpDevelop-miehiä :)

Gwaur [03.11.2004 22:51:37]

#

Lohdutuksena voin sanoa ettet ole ainoa jonka suurin projekti (taisi amisralli olla suurin projektisi) on kadonnut lopullisesti taivaan tuuliin. Minä kerran säädin useamman kuukauden jotain vänkää tracker-biisiä ja sitten innostuin niin paljon että se koko tiedosto meni ihan roskaksi. Ja samaten on käynyt myös leffaprojektilleni Star Bergille, mulla on sisä- ja ulkokohtausten mallit eri tiedostoissa, niin sisäkohtausten tiedosto meni kerran rikki niin ettei sitä voinut enää avata. Piti mallintaa silta uusiksi. No sitten sekin meni rikki mutta onneksi kerkesin ottaa siitä varmuuskopion. Nyt kaikki menee hyvin ja toivottavasti saadaan leffa ulos jo tänä vuonna. :)

Ja kerran jonglööratessa meni mun hieno MIR-pienoismalli palasiksi :P

Meitsi [03.11.2004 22:59:25]

#

Mulla meni silmälasit säpäleiksi kun kävelin niiden yli kun ovikello soi ja hyppäsin sängystä puoliunessa ovea avaamaan...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta