Voisiko joku koodata minulle valikon javalla joka toimisisiten, että kun hiiri siirtyy välikon päälle aukeaa pudotus valikko jossa on linkit.
Eipäs ruinata valmista koodia. Mutta asiaan: Java ei voi piirtää oman alueensa ulkopuolelle joten ei oikein javalla onnistu. Teeppä vaikka javascriptillä ja dhtml:lällä.
EDIT:Ellei sitten halua valikkoa joka on sellainen kapea eli ne dropdownit ei tule sen ulkopuolelle.
Nokun tuollainen nyt sattuu olemaan valmiina: http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/winmenu2.html
Mitään JS:ää tarvita kun CSS:llä onnistuu ihan vastaavasti.
Olga kirjoitti:
Mitään JS:ää tarvita kun CSS:llä onnistuu ihan vastaavasti.
Kyllähän tossa esimerkisäkin käytettiin js:ää, että saatiin myös IE ymmärtämään hover-efekti :)
Eiks ie osaa ees css:sää? :o
IE ei osaa näyttää oikein kun väärintehdyt taulukkolayout-sivut :P
Ainakin mitä mä oon opiskellu noitten divien käyttöö ja css:ää ylipäätänsä, ni aina tulee ongelmia just IE:n kanssa.
http://www.webmasterfinland.com/kuvagalleria/
Toussa koitin laittaa tuota Blazen koodia mutta valikko tulee ihan outoon paikkaan.
Osaisiko joku korjata asian.
ajv kirjoitti:
Kyllähän tossa esimerkisäkin käytettiin js:ää, että saatiin myös IE ymmärtämään hover-efekti :)
No jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin näinhän se on. Mut aika lyhyt pätkä ja IE:n käyttäjän voi muutenki hypätä suohon. Ja Meitsi, IE tukee varsin hyvin CSS1-standardia, mut sen CSS2-tuki on enemmän kuin puutteellinen.
Olga kirjoitti:
Ja Meitsi, IE tukee varsin hyvin CSS1-standardia, mut sen CSS2-tuki on enemmän kuin puutteellinen.
Ja CSS3-tuki olematon.
Petesku kirjoitti:
Toussa koitin laittaa tuota Blazen koodia mutta valikko tulee ihan outoon paikkaan.
Tuossa mun koodissa on positionSubmenus() -funktio, joka laittaa nuo oikealle kohdalle, mutta sitä ei sun sivulla näköjään ajeta. En sinänsä ihmettele, kun tuolla näyttäis olevan kolmeen kertaan html, head ja body-tagit. Korjaa syntaksivirheet HTML:stä (käytä validaattoria), niin tuokin toimii.
Deewiant kirjoitti:
Ja CSS3-tuki olematon.
Niinhän tuo on kaikissa muissakin selaimissa, kun ei koko speksi ole vielä edes kokonaan valmis.
Olisiko jollain jotain muuta koodia kun en saa tuota toimimaan?
No tuohan on tosi simppeli tuo Suckerfish Dropdowns, jonka linkin tuohon taannoin heitin. Itse oon sitä menestyksellä useamman kerran käyttänyt, joten kokeiles sitä :)
Voitko antaa pelkän koodin.
Tarkoitus ei ole antaa valmista koodia, luetaan niitä sääntöjä. Ja oma-aloitteisuus sulla ainakin on kohillaan, kahden linkin (hint: "pretty example"@suckerfish) päästä löytyy lähdekoodista valmis koodi, josta se sitten täytyy itse eritellä omaan käyttöön.
anna suora linkki siihen tiedostoon mistä saan sen koodin eikä pelkälle sivulle.
Etkö edes sen vertaa viitsi nähdä vaivaa, että etsisit oikean linkin? o_O
Arvaa kahdesti, viitsinkö minä nähdä vaivaa sen verran, että etsisin sen sinulle.
No minä etsin, mutta kun tuo engalnti ei ole parhaasta päästä ja muuten en öyötänyt sitä.
Voi jestas :)
Ei toimi Firefoxilla toi.
Ehkä sen takia Olga sanoikin "Voi jestas"
Meitsi kirjoitti:
Ei toimi Firefoxilla toi.
Kylläpäs toimii. Jos sitä taustan läpinäkyvyyttä meinaat, niin sille dropdown-listalle ei ole vain asetettu taustaväriä tai -kuvaa.
kiitos on täällä sentää joku joka haluu auttaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.