Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kone sammuilee

Sivun loppuun

tabbiz [28.10.2004 13:54:26]

#

Koneeni sammuilee kesken käytön. Minulla on viirustentorjuntaohjelma. Missä vika voisi olla?

VbMan [28.10.2004 14:18:31]

#

Onko virustentorjunta päivitetty milloin?

maka78 [28.10.2004 14:59:12]

#

Sammuuko se tietyissä tilanteissa. Vai ihan randomilla... joskus kun poweri alkaa tulla tiensä päähän niin sen jännitteet kaatuu powerin joutuessa kovalle kuormitukselle. Ittellä oli joskus tämmönen probleema.

Blaze [28.10.2004 16:42:30]

#

Sammuu vai uudelleenkäynnistää?

Jos jälkimmäinen, niin tarkista, että Control Panel > System > Advanced > (Startup and Recovery) Settings on "Automatically restart" ruksi pois. Silloin Windows näyttää sinisen ruudun, josta saa mahdollisesti jotain vinkkiä mitä on vialla, sen sijaan, että boottaisi koneen ja jättäisi käyttäjän ihmettelemään, mitä oikein tapahtui.

tabbiz [28.10.2004 17:00:32]

#

Uudelleenkäynnistää, en edes huomannut kirjoittavani väärin.
Mutta mitkä nuo nimet ovat suomeksi?

Queq [28.10.2004 17:50:00]

#

Mikäli koneessa on huono tuuletus ja kone kuumenee liikaa, niin kehittyneet tietokoneet saattavat sammutta tai uudellen käynnistää itsensä tietyn lämpötilan ylityttyä.

Kannattaa myös tarkistaa muistin määrä. Muistelisin nimittäin niin, että ainakin osassa Windows XP koneissa on ollut ongelmana se, että kone käynnistyy uudestaan muistin loputtua.

Axuu [28.10.2004 17:52:49]

#

Ohjauspaneeli > järjestelmä > lisäasetukset >(käynnistys ja palautuminen) asetukset > käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen ------- Niin ja kait sul on xp?

Jos eipäilet itse hiukankin virusta niin käy osotteessa: www.virustorjunta.net , niin siel on online scannereita, mil on hyvä tarkistaa...

Chosen [28.10.2004 18:22:27]

#

lainaus:

... joskus kun poweri alkaa tulla tiensä päähän niin sen jännitteet kaatuu powerin joutuessa kovalle kuormitukselle.

Minä epäilisin että omassa koneessani on tällainen ongelma. Siihen ei taida löytyä mitään poppakonsteja, vaan uuden powerin ostaminen taitaa olla edessä (ei kai ne kovin kalliita ole)?

tabbiz [28.10.2004 21:23:25]

#

Siis minulla on Windows 98. Että miten se muuttaa asiaa?

Grey [29.10.2004 14:04:15]

#

Ihan uteliaisuuttani kysyisin että millainen laitteistokokoonpano sinulla on siinä koneessa? Lähinnä prosessori, muisti, näytönohjain, poweri ja kiintolevy että cd/dvd-asemat kiinnostavat. Niin, ja jos mahdollista, mainitse myös mikä emo on siinä koneessa..

-Grey-


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta