Eli kuten otsikosta näkyy: Kuinka moni käyttää tällä hetkellä ohjelmoinnissaan Allegroa? Entä mitä muita työkaluja? Itse olen vähän alkeellinen ja käytän vain C:tä ja Allegroa (kääntäjä siis on DJGPP)... Olen vasta erittäin alussa itse ohjelmoinnissa, mutta kyllä joka päivä tulee harjoiteltua n. 3-4 tuntia!
Kerran kokeilin allegroa. Mutta nykyisin käytän OpenGL:llää VC++:ssa.
Työkaluja..? No, kutsu miksi haluat... Itse olen nyt ehtinyt käyttää vasta DirectX:ää. OpenGL (ja OpenAL?) olisi tarkoitus opetella, ja mahdollisesti myös SDL ja epätodennäköisesti Allegrokin.
Ohjelmoinnin puolesta tunsin tuossa keväällä osaavani C/C++:aa riittävästi ostaakseni 129e:llä ohjelman nimeltä "Microsoft Visual C++.NET Standard 2003" (tunteeko joku? ;) Sen IDE on uskomattoman hyvä, IntelliSense vain välillä takkuilee. Suosittelen kaikille, joilla on mahdollisesti vielä toivoa oppia ohjelmoimaan. Toisaalta, DevC++:n uusin versio pääsee jo monin paikoin melkein yhtä pitkälle...
Allegroa yrutän käyttää, mutta aina kesken ohjelman alkaa laiskottamaan ja homma tyssää siihen. Pitäis kohta taas aloittaa uusi peli, kunhan jaksaisi.
Ennen käytin Allegroa, nykyään SDL:ää.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.