Olisiko joku valmis tekemään minulle php:llä peinoisen pätkän ?
Jos vastaat tähän kyllä, voit jatkaa hyvillä mielin lukemista.
Tarkoitus olisi, että netissäon taulukko tyyliin: http://koti.mbnet.fi/ztomiz/kokonaisranking.htm
Sitä pitäisi päästä selaimella muokkaamaan ja lisäksi kun painaisi noita "PY, PO, KA" se järjestäisi taulukon siihen järjestykseen.
Tietenkin muokkaminen salasanan takana, kun sivulle tullaan on taulukot järjestettynä aluksi keskiarvon mukaan, mutta sitähän voisi kävijä sitten itse muuttaa, joten ei ehkä niin tärkeää.
Jos tulee kysymyksiä kysy vain ,toivottavasti jollain riittää aikaa vääntämiseen :)
Ymmärtääkseni Ohjelmointiputkan perimmäinen tarkoitus on opastaa ohjelmoinnissa eikä tuottaa valmista koodia.
Sidenote: Onkos Ohjelmointiputkan olemassaolon tarkoitusta selvennetty muuten jossain?
Hm. Tarkotius mikä tarkoitus, eikö joku kuitenkin voisi luoda esimerkin koodivinkkeihin tämän tapaisesta jutusta, se kai olisi jopa viisasta, olisi siitä sitten helppo muokata muihinki tarkoituksiin.
Teen ilomielin ko. koodinpätkän ja vaikka koodivinkiksikin, kun ensin hinnasta sovitaan.
Siis kirjautuminen, tietokantasuunnittelu + muut php-koodit tekee semmonen 150 €. Siitä lähdetään tinkaamaan.
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/5243-tiedosto-aakkosjärjestykseen tuollahan tuota on käsitelty. Saattaisihan tuosta koodivinkki lohjeta.
Itse asiassa pitäisi kiittää, että ette suostuneet tekemään, nyt sain sen itse pienen mietinnän jälkeen toimimaan, ainut ongelmani on, että kun koodi lukee taulukon tiedostosta, se ei osaa päivittyä itse, eli kun käyt sivulla ekaa kertaa, se toimii aivan oikein, sitten päivitän txt-tiedostoon uudet arvot ja tulen uudelleen sivulle, vanhat arvot näkyvät edelleen.
Tähän ongelmaan auttaa f5 eli refreshaus, mutta saisiko tuon php:llä tehtyä ns. automaattisesti, ettei käyttäjän tarvitsisi tehdä sitä joka ainoa kerta ku taulukot päivittyvät.
kiitoksia jälleen jo etukäteen :)
Tuossa on ongelmana varmaankin ihan Internet Exploderin tyhmyys. Exploder ei nimittäin lataa sivua uudestaan, jos se löytyy jo välimuistista. Sen saa muutettua asetuksista (Väliaikaiset tiedostot => Asetukset => Aina avattaessa sivu).
Jos haluat välttämättä tehdä sen automaattiseksi, voit poimia IP-osoitteen ja laittaa sivun alkuun sen refresh-metatagin, ajaksi vaikka 1s. Sitten toisella latauskerralla tarkistat, että lataajan IP on sama, ts. lataaja on ladannut sivun viimeisen 10 sekuntin aikana, ja jätätkin refreshin kirjoittamatta.
Kiitoksia nopeahkosta vastuksesta. Mulla kyllä on ihan opera, mutta ongelma esiintyy silti, täytyypi nyt alkuun laittaa tuo ohje kaikille et väliaikaset tiedostot jne. Ja sit joskus katella ip juttuja.
Kokeileppas lähettää seuraavanlainen headeri sen sivun mukana: header('Expires: ' . gmdate('D, j M Y G:i:s', time()) . ' GMT');
https://www.php.net/manual/en/function.header.
Tuolla löytyy ohjeet, kuinka estää cachetus. Blazen vinkin lisäksi:
manuska - header kirjoitti:
<?php
// always modified
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");// HTTP/1.1
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
?>
Kiitoksia jälleen, tutustun tähän tässä paremmin huomenna tai viikolla muuten, pitääpi elämäni eka kokonaan itse tehty php pätkä saada valmiiksi niin pääsee sitten esittelemään taitojaan kavereille.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.