Miten SDL:llä voi kirjoittaa screenille tekstiä.
Olen kyllä lukenut Marius Andran-oppaan, mutta mietin onko olemassa yksinkertaisempi tapa. Fontilla ei ole väliä, eikä kokokaan ole niin tärkeä.
No SFont ( http://www.linux-games.com/sfont/ ) on aika simppeli käyttää... toimii helpoimmassa tapauksessa näin:
#include "SFont.h" ... SFont_Font* Font; ... Font = SFont_InitFont(IMG_Load("<FONTTI TIEDOSTO>")); ... SFont_Write (screen, Font, 0,0,"Font tyyppistä tekstiä SFontilla."); ...
toimiiks se myös windowssissa
Ihan ANSI-C:ltähän se näytti, eli eiköhän.
muuten pitääks toi fonttitiedosto olla joku kuva tai siis minkälainen
Latasit nähtävästi tuon Sfont 2.03:n. Nyt kun sitten olet purkanut tuon paketin niin siellä on kaksi esimerkkiä fonttikuvista:
24P_Arial_NeonYellow.png
24P_Copperplate_Blue.png
toi image_load:kin näyttää tarvitsevan oman headerin
Totta, se näyttää jääneen pois tuosta kirjoittamastani esimerkkikoodista, mutta IMG_load() löytyy SDL_imagesta: #include "SDL_image.h"
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.