//Miten tehdä seuraava sillai että se toimii...
class ase
{
public:
char* nimi;
};
class sankari
{
public:
char* snimi;
char* lempiase;
};
int main() {
sankari sankari1;
ase ak;
ase.nimi = "AK-47";
sankari.snimi = "Esko-Petteri";
// ja sitten tämä mikä aiheuttaa ongelman
// elikkä miten tehdä sillai että sankarin lempiase olis
// tuo ak ja sitten vois kysyä ominaisuutta
// sankari.lempiase.nimi ...
// Toivottavasti tajusitte .
No en kyllä oikein tajunnut, koita selittää hieman paremmin.
Ja koodi näyttää muuten olevan melko toimimatonta.. vai toimiiko tuo muka ..? :x
(olettaen, että tässä on vain pätkä koodiasi), main:issa luot sankari-luokasta olion nimeltä sankari1, mutta kun haluat vaihtaa sankarin nimen, vittaat koodissa itse luokkaan, et olioon. Siinä pitäisi lukea sankari1.snimi = (jne) Sama juttu aseen kanssa.
Sitten, itse kysymyksesi kanssa, tee itse sankari -luokalle public-osaan vaikka rivi ase lempiase;
Silloin voit viitata mainissa esim. hero.lempiase.nimi (jne)
Vaarallista koodia jos pelaat merkkijono-osoittimilla...
Käytä miellummin string luokkaa merkkijonojen tallentamiseen jos kerran C++:aa käytät..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.