Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pelintekoporukka?

Sivun loppuun

VbMan [18.10.2004 21:23:17]

#

Ok, siis melko moni ohjelmoija on varmasti jossain vaiheessa siihen, että itse pitää tehdä kaikki peligrafiikat ja musat sun muut, kun on kuitenkin aina joku heikko kohta, joka ei kiinnosta PÄTKÄÄKÄÄN!!!
Itselläni se heikko kohta on grafiikat ja hyvien peli-ideoiden keksiminen.(kuten varmaan monella muullakin)
Jos löytyisi halukkaita vääntämään jotain peliä pikkuporukalla, voisi ilmoittaa osoitteeseen ttpessa@mbnet.fi.
Osoitteeseen on alkanut tulla roskapostia, joten annan toisen osoitteen, jos joku tuonne lähettää jotain.
Olisi kiva, jos peliä voisi tehdä VB6:lla, mutta toki c++ tai muukin käy, mutta silloin en osallistu itse ohjelmointiin.
Jos olisi tyyppejä, jotka voisivat tehdä CoolBasicilla, se olisi hyvä, sillä sitä osaan.
Etsin lähinnä Graafikkoa, koodaria ja ideoijaa.
Jos kiinnostus heräsi, postia tulemaan ttpessa@mbnet.fi

Aruviel [19.10.2004 07:21:42]

#

"Etsin lähinnä graafikkoa, koodaria ja ideoijaa."

Ja itse pyörittelisit peukaloita?

Ei millään pahalla, mutta on aika tökerö tekosyy sanoa "en keksi hyviä peli-ideoita." Ja lisäksi, jos homma on asteella "no ois iha kiva jos voitais tehä jotai" niin ei varmaankaan kannata odottaa osaavien ihmisten kiinnostuvan hommasta. Ja työnjako / työnhallinta, kuka sen hoitaa? Jos se ei toimi, niin ei siitä yksinkertaisesti tule mitään. (= katastrofi, kaikki tekevät sitä, "mikä ny kiinnostaa".)

kaviaari [19.10.2004 10:11:18]

#

Senverta voin avittaa projektiasi että annan käyttöön mahtavan VB pelimoottorini =)

Janezki [19.10.2004 10:54:18]

#

Etsi ensin se ideoijatoveri, suunnitelkaa se peli ja ilmoittakaa tänne sitten tarkka kuvaus pelistä. Voisin tehdä siihen jotain grafiikkaa mutta ensin haluan tietää millaisesta pelistä on kyse.

tuomas [19.10.2004 14:43:24]

#

lainaus:

Jos olisi tyyppejä, jotka voisivat tehdä CoolBasicilla, se olisi hyvä, sillä sitä osaan.

Viimeisenä ainakin itse alkaisin mitään jollain CoolBasicillä tekemään.

Kannattaa muuten lukea hyvin nuo Aruvielin viestin kaksi viimeistä lausetta..

Ja btw, veikkaan että ilman minkäänlaista peli-ideaa saat sinne sähköpostiisi viestejä juuri aloittelevilta koodareilta jotka haluavat tehdä heti jonkin hienon 3D pelin... Taino eihä siitä tiedä, mutta itse en tollaseen osallistus.

ttuoppi [19.10.2004 15:09:50]

#

Minä kai voisin jotenkin auttaa (kokemusta on VB:stä kun on tullut amisrallia jo aika paljon koodattua), mutta minäkin haluaisin aluksi tietää minkälaista peliä ollaan tekemässä, jotta voin sanoa riittävätkö taitoni sellaiseen. Ja on kyllä tosiaankin turha tulla sanomaan että tarvitsisi ideojaa joka keksisi mitä ruvetaan tekemään. Sehän juoruaa siitä ettei itsekään tiedä yhtään mitään mitä voisi tehdä, kuhan vain heitetty on tämmönenkin pyyntö tänne...

PS. On valitettavasti hiukan kokemusta myös CB:stä...

-- Man with nothing to lose --

remontti-reiska [19.10.2004 15:10:04]

#

Tuomas: Perusteleppas hieman tuota Coolbasic käsitettäsi. Jokaisella ohjelmointikielellä saa aikaan pelejä.
Ehkä kannattaisi VbManin hieman kertoilla omia ideoitaan, joita muut voisivat sitten muutella. Kyllä jokainen osaa peli-ideoita keksiä :). Olen nyt sellaisella tuulella, ettei kiinnosta pitempiä viestejä ja mielipiteitä kirjoitella.

hunajavohveli [19.10.2004 17:05:04]

#

CoolBasic sisältää tosiaan aika paljon juuri pelintekemiseen tarkoitettuja valmiita komentoja ja funktiota. En silti kyllä mielelläni rupeaisi sillä mitään tekemään, koska se on vasta betaversio, ja lisäksi aikamoisen hidas. En ainakaan edes yritä tehdä sillä mitään, ennen kuin saavat seuraavaan betaversioon Type-rakenteet.

Juice [19.10.2004 18:59:11]

#

hunajavohveli kirjoitti:

En silti kyllä mielelläni rupeaisi sillä mitään tekemään, koska se on vasta betaversio, ja lisäksi aikamoisen hidas.

Totta.

hunajavohveli kirjoitti:

En ainakaan edes yritä tehdä sillä mitään, ennen kuin saavat seuraavaan betaversioon Type-rakenteet.

Kaipa ne tulee. Objektisysteemiä tulee myös ja nähdäkseni Beta #10:n tulisi olla 10^6 kertaa parempi kuin Beta #5. Tämän enempää en kerro, koska en ole Zero :D

Bloody Killer [19.10.2004 22:17:28]

#

Anna minulle neula, lanka ja tilkkuja niin teen niistä smokin.

VbMan [20.10.2004 10:14:18]

#

Itse saattaisin olla joku projektin "vetäjä", mutta tekisin myös ääniä, musaa ja voisin koodaillakin.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta