Noviisi kun olen niin EDELLEEN KAIPAAN neuvoja...
Osaako joku edes neuvoa paikan tai opuksen josta saisin tietoa tähän kiusalliseen ongelmaani´...
Eli miten täytän (visual basic ohjelmalla) luomani Wordin mallipohjan(.dot)Access kannan tiedoilla ja avaan täytetyn pohjan aktiiviseksi ruuduksi niin, että se ehdottaa
tallennusmuodoksi Wordin asiakirjaa (.doc) jollain tietyllä määräämälläni nimellä?
Vienkö tiedot ennen asiakirjan avaamista mallin tekstikenttiin?
Siis miten vien (ja viittaan) esim mallin txtDate -nimiseen kenttään??
En kovasta hakemisestani huolimatta löytänyt putkasta mitään aiempaa ohjetta tähän aiheeseen.
Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa noviisia auttaa :o)
Ei kai sitä textboxiin voi suoraan avata, käytä richtextboxia, vai mikä tässä oli ideana?
Ei todellakaan hyödytä tehdä toista aihetta samasta asiasta vain sen takia, että edelliseen ei ole tullut vastauksia. Jos vastauksia ei tule, niin sitten kukaan ei varmaan voi auttaa, ja jos jotain lisätietoja ongelmasta haluat antaa, niin voit pistää ne vain samaan aiheeseen.
Saat tekstin TextBox1:een esim näin :
ThisDocument.TextBox1.Value = "foo"
Ja sitten talletuksen näkymään
With Dialogs(wdDialogFileSaveAs) .Name = "foo_doc" .Format = doc .Show end with
Spongi kirjoitti:
mikä tässä oli ideana?
Minä käsitin, että kyse on Wordin makrosta (VB for Applications), joka eroaa "tavallisesta" VB:stä juuri tarpeeksi, jotta minä en uskalla väittää sitä osaavani.
Jees, eli kyseessä on Visual Basicilla tehty
"online" -ohjelma, josta käyttäjän olisi tarkoitus "yhtä nappia painamalla" täyttää Wordin malli tietokannan
tiedoilla.
Täytetty ja avattu malli saisi avautua aktiiviseksi
ruuduksi näytölle ja tallennusmuodoksi ehdottettaisiin normaalia Wordin asiakirjaa ja nimeksi jotain muuta
kuin alkuperäinen malli.
Myös tallennuspaikka voisi oletuksena olla esim käyttäjän oma C:temp -hakemisto.
Olen pahoillani että tein uuden viestin aiheesta.
Olisin ottanut edellisen viestin pois jos olisin saanut/osannut.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.