Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB useat esteet?

Jyri [04.10.2004 20:00:57]

#

Eli teen qb llä peliä jossa tähdet (*) ovat puita. No jos minulla on n. 50 puuta, niin miten minun kannattaisi estää puiden läpi liikkuminen.
Toki osaan se perus jutun, että jos ukon ja puun koordinaatit on samat, niin ei liikuta, mutta jos esteitä on 50 niin tämä on tosi turhauttavaa. :)

Meitsi [04.10.2004 20:05:29]

#

Teet vain luupin jossa tutkitaan, tuleeko mikään puu tielle. En sitten tiedä, miten nopea tällainen tutkimus on qb:llä joten kaippa sitä voisi jotenkin nopeuttaa, tyyliin tutkii ohjelmaa/kenttää tms. ladattaessa paikat, joissa ei voi liikkua tiettyihin suuntiin tms...

Metabolix [04.10.2004 20:13:19]

#

Tunteeko QBasic taulukon, tai voiko ruudulle piirrettyjä merkkejä lukea?
a)
Tee tason kokoinen taulukko vaikka lukuja, ja merkitse siihen tyhjät ruudut nollina, puut ykkösinä jne. Tällä tavalla saat myös erilaisia objekteja merkittyä, jolloin voit merkitä vaikkapa lipastoa numerolla 2, ja sellaiseen törmätessäsi kysyä, tutkitaanko sisältöä.
b)
Lue ruudulta merkki. Jos se on jokin, jonka päälle ei voi liikkua, jätä liikkumatta. Tällä voi periaatteessa tehdä kaiken, minkä ylemmälläkin, mutta käytännössä kunnollisten merkkien skaala on pienempi kuin edes tavun kokoisten lukujen.

Blaze [04.10.2004 20:13:53]

#

Luehan vaikka, mitä tämän alapuolella olevassa ketjussa on puhuttu. Onko nuo samanlaiset nickin (Jyri vs Jyi) muuten sattumaa? o_O

Jyri [04.10.2004 20:50:14]

#

mä ehin kai varata tän nicin eka, joten toinen jyri joutui tyytymää huonompaan.
Niin ja kiitti neuvoista!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta