Ajattelin tehdä sivuilleni error 404-sivulle jutun, joka kertoo, mille sivulle on yritetty mennä ja kirjoittaa ne lokiin, jotta tietäisin heti mahdollisista kuolleista linkeistä, joita pahaksi onneksi sivustolleni tarkistuksista huolimatta aina jää.
Homma kuitenkin tyssäsi siihen, etten saanut kaiveltua esiin sivua, jonne oli yritetty mennä. Yritin PHP:n manuskasta kaivella $_SERVERistä sopivaa kohtaa, vaan en löytänyt. Voisitteko auttaa vai onko mahdollista?
Ja kieli oli PHP.
Minä muistelisin, että REQUEST_URI toimis, mutta saatan toki olla väärässä.
Ei toimi :(
Error 404 sivua /error404.php katsellessa.
Eli REQUEST_URI näemmä ilmoittaa virhesivun URLin.
Eikö muka täältä löydy vastausta:
https://www.php.net/manual/en/language.
Voit myös yrittää lähestyä ongelmaa sillä tavalla, että tallennat sessioniin sen sivun josta lähdetään kutsumaan jotain toista sivua (joka palauttaakin errorin) ja sen jälkeen vain kutsut tuota muuttujaa joka sisältää sen sivun jossa kuollut linkki oli. Muistelisin, että siihen oli oma globaalikin, mutta saatan nyt muistaa kyllä ihan väärin... Käsittääkseni kaipaat lähinnä sitä sivua missä se kuollut linkki on?
Öööhh...vaikeasti selitetty on, mutta menköön klo 1:20 yöllä.
Kaipaan sitä sivua, jolle on yritetty mennä. Jos esim. oon unohtanu laittaa palvelimelle filun potaska.php ja index.php:ssä on siihen linkki:
//asian selventämiseksi ***index.php <a href="potaska.php">Moikkeliskoikkelis</a>
Ja HTACCESSissa mulla on
ErrorDocument 404 mbnet/x/xxx/error404.php
Niin sivun error404.php tulisi tallentaa lokiin "potaska.php\n".
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.