Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Sininen ruutu

Sivun loppuun

Latska [02.10.2004 12:13:44]

#

Mitä "sinisessä ruudussa" tarkalleen ottaen sanotaan? Ajattelin jäynäksi joillekkin tehdä BSOD-imitaation. Ruudun olen saanut siniseksi, mutta teksti puuttuu.

rndprogy [02.10.2004 12:17:04]

#

Täällähän näitä.

sooda [02.10.2004 12:18:21]

#

käytä googlea tai sen kuvahakua jolla olen ite löytänyt paljon ja tehny qb:llä feikkibsodin :)

Blaze [02.10.2004 13:12:48]

#

Niitä tekstejä on useampikin erilainen tällainen tulee, kun tekee 95:ssa Start > Run > con/con

Laitetaan bonuksena vielä hienoin BSOD, jonka minä olen nähnyt :) (Ja kyllä, tuo on ihan aito. Olin itse paikalla)

hunajavohveli [02.10.2004 15:43:03]

#

Aika loistava. Eikä edes ilmoita, miksi BSOD tuli. :)
Melkein yhtä hauska kuin "Keyboard not found. Press any key to continue." :)

msdos464 [02.10.2004 15:57:43]

#

Viimeksi kun instasin tän win xp:n uusiks, ja menin verkkoyhteyksiin,
niin tuli että "Odottamaton virhe!" ja ok namiska siinä... Painoin
ok, se bootti explorerin ja sit taas toimi tavallisesti :)

sooda [02.10.2004 15:59:18]

#

Blaze: hieno. Ja joskus sain ainaki 95:n jumiin commandromptaamalla "ctty nul" joka kai vaihtaa inputtilaitteen ei miksikään =D
Ja täältä kannattaa kokeilla tota "Blue Screen of Death tarvittaessa" jos on 2k tai xp ;P

nomic [04.10.2004 09:36:02]

#

hunajavohveli kirjoitti:

Aika loistava. Eikä edes ilmoita, miksi BSOD tuli. :)
Melkein yhtä hauska kuin "Keyboard not found. Press any key to continue." :)

Melkein aiheeseen liittyen XP ilmoitti minulle tämmöistä aikoinaan:
"Ethernet-sovitinta ei löytynyt, haluatko etsiä sen ajurit internetistä?" :D

Bill Keltanen [04.10.2004 18:02:50]

#

Ei mulla toimi toi wpoetin CrashOnCtrlScroll juttu :S. en oo nähny xp:ssä ikinä bsodia. nyyh :(

Blaze [04.10.2004 18:23:55]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

en oo nähny xp:ssä ikinä bsodia. nyyh :(

Pelaa päivittämätöntä Heroes of Might and Magic IV:tä muutama tunti putkeen. Siinä on muistivuoto, joka kaatoi ainakin tämän 2k3 Serverin joka ainoa kerta. Takuuvarmasti.

Runoilija [05.10.2004 14:00:29]

#

Sain eilen ekaa kertaa bsod:n xp:llä.. Kylmät väreet riipi selkäpiitä, kun se ilmoitti syyksi jotakuinkin, unable_mount_bootpartition. Toistuvat käynnistysyritykset johtivat samaan.. Meinasin asentaa uusiksi, mutta kokeilin kuitenkin recovery consolella chkdsk ja nyt toimii taas hyvin... Olin tehnyt ennen tuota koneelle kylmät, kun ei suostunut sammumaan...

Meitsi [05.10.2004 14:04:31]

#

Mulla ei oo tullu bsodia mutta on usein tullu Buutatessa: Uusi laite löydetty, Ethernet sovitin. Sitten lakkaa netti toimimasta ja täytyy buuttia, niin toimii taas. Outoo...

makeuu [05.10.2004 14:43:03]

#

Meitsi kirjoitti:

Mulla ei oo tullu bsodia mutta on usein tullu Buutatessa: Uusi laite löydetty, Ethernet sovitin. Sitten lakkaa netti toimimasta ja täytyy buuttia, niin toimii taas. Outoo...

Mikähän verkkokortti mahtaa olla?

Blaze kirjoitti:

Laitetaan bonuksena vielä hienoin BSOD, jonka minä olen nähnyt :) (Ja kyllä, tuo on ihan aito. Olin itse paikalla)

Minulla on tullut monesti sama :D tuo on kyllä ihan ihku.. :P

Meitsi [05.10.2004 15:31:16]

#

makeuu kirjoitti:

Meitsi kirjoitti:

Mulla ei oo tullu bsodia mutta on usein tullu Buutatessa: Uusi laite löydetty, Ethernet sovitin. Sitten lakkaa netti toimimasta ja täytyy buuttia, niin toimii taas. Outoo...

Mikähän verkkokortti mahtaa olla?

Emolle integroidut Marvell 10/100/1000 ja Nvidia internet controller joku... En tiedä kumpi niistä temppuilee, kun en ole koskaan kattonut ohjauspaneelista...

Blaze [05.10.2004 16:50:54]

#

Aijuu, ja toinen takuuvarma konsti saada sininen ruutu NT-pohjaisessa Windowsissa: vaiha koneesta emolevy.

Metabolix [05.10.2004 16:57:13]

#

Ei ole takuuvarma. Tuo pätee takuuvarmana vain, jos emoissa on suurempi ikäero. Itselläni onnistui, kun vaihdoin uuteen emoon, joka antoi näytönohjaimelle IRQ 19:n. Windows XP ilmoitti, että "IRQ 19: no such IRQ" tjsp. Taitaa toimia myös toiseen suuntaan, jolloin Windows yrittää tunkea IRQ:n jollekin, ja emo ilmoittaa, ettei onnistu.

Qwerty-7 [05.10.2004 20:22:32]

#

Formatointi

Windows on varautunut formatoidessa C-asemaa.Jatka painamalla mitä tahansa näppäintä tai paina Ctrl-Alt-Del,niin Windows formatoi muutkin asemat.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta