Mitä "sinisessä ruudussa" tarkalleen ottaen sanotaan? Ajattelin jäynäksi joillekkin tehdä BSOD-imitaation. Ruudun olen saanut siniseksi, mutta teksti puuttuu.
Täällähän näitä.
Niitä tekstejä on useampikin erilainen tällainen tulee, kun tekee 95:ssa Start > Run > con/con
Laitetaan bonuksena vielä hienoin BSOD, jonka minä olen nähnyt :) (Ja kyllä, tuo on ihan aito. Olin itse paikalla)
Aika loistava. Eikä edes ilmoita, miksi BSOD tuli. :)
Melkein yhtä hauska kuin "Keyboard not found. Press any key to continue." :)
Viimeksi kun instasin tän win xp:n uusiks, ja menin verkkoyhteyksiin,
niin tuli että "Odottamaton virhe!" ja ok namiska siinä... Painoin
ok, se bootti explorerin ja sit taas toimi tavallisesti :)
Blaze: hieno. Ja joskus sain ainaki 95:n jumiin commandromptaamalla "ctty nul" joka kai vaihtaa inputtilaitteen ei miksikään =D
Ja täältä kannattaa kokeilla tota "Blue Screen of Death tarvittaessa" jos on 2k tai xp ;P
hunajavohveli kirjoitti:
Aika loistava. Eikä edes ilmoita, miksi BSOD tuli. :)
Melkein yhtä hauska kuin "Keyboard not found. Press any key to continue." :)
Melkein aiheeseen liittyen XP ilmoitti minulle tämmöistä aikoinaan:
"Ethernet-sovitinta ei löytynyt, haluatko etsiä sen ajurit internetistä?" :D
Ei mulla toimi toi wpoetin CrashOnCtrlScroll juttu :S. en oo nähny xp:ssä ikinä bsodia. nyyh :(
Bill Keltanen kirjoitti:
en oo nähny xp:ssä ikinä bsodia. nyyh :(
Pelaa päivittämätöntä Heroes of Might and Magic IV:tä muutama tunti putkeen. Siinä on muistivuoto, joka kaatoi ainakin tämän 2k3 Serverin joka ainoa kerta. Takuuvarmasti.
Sain eilen ekaa kertaa bsod:n xp:llä.. Kylmät väreet riipi selkäpiitä, kun se ilmoitti syyksi jotakuinkin, unable_mount_bootpartition. Toistuvat käynnistysyritykset johtivat samaan.. Meinasin asentaa uusiksi, mutta kokeilin kuitenkin recovery consolella chkdsk ja nyt toimii taas hyvin... Olin tehnyt ennen tuota koneelle kylmät, kun ei suostunut sammumaan...
Mulla ei oo tullu bsodia mutta on usein tullu Buutatessa: Uusi laite löydetty, Ethernet sovitin. Sitten lakkaa netti toimimasta ja täytyy buuttia, niin toimii taas. Outoo...
Meitsi kirjoitti:
Mulla ei oo tullu bsodia mutta on usein tullu Buutatessa: Uusi laite löydetty, Ethernet sovitin. Sitten lakkaa netti toimimasta ja täytyy buuttia, niin toimii taas. Outoo...
Mikähän verkkokortti mahtaa olla?
Blaze kirjoitti:
Laitetaan bonuksena vielä hienoin BSOD, jonka minä olen nähnyt :) (Ja kyllä, tuo on ihan aito. Olin itse paikalla)
Minulla on tullut monesti sama :D tuo on kyllä ihan ihku.. :P
makeuu kirjoitti:
Meitsi kirjoitti:
Mikähän verkkokortti mahtaa olla?
Emolle integroidut Marvell 10/100/1000 ja Nvidia internet controller joku... En tiedä kumpi niistä temppuilee, kun en ole koskaan kattonut ohjauspaneelista...
Aijuu, ja toinen takuuvarma konsti saada sininen ruutu NT-pohjaisessa Windowsissa: vaiha koneesta emolevy.
Ei ole takuuvarma. Tuo pätee takuuvarmana vain, jos emoissa on suurempi ikäero. Itselläni onnistui, kun vaihdoin uuteen emoon, joka antoi näytönohjaimelle IRQ 19:n. Windows XP ilmoitti, että "IRQ 19: no such IRQ" tjsp. Taitaa toimia myös toiseen suuntaan, jolloin Windows yrittää tunkea IRQ:n jollekin, ja emo ilmoittaa, ettei onnistu.
Formatointi
Windows on varautunut formatoidessa C-asemaa.Jatka painamalla mitä tahansa näppäintä tai paina Ctrl-Alt-Del,niin Windows formatoi muutkin asemat.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.