Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Ongelmia samaan porttiin yhdistämisessä

Gaxx [29.09.2004 21:49:49]

#

Tossa väsätessäni winsockilla nettipelitestiä, tuli vastaan eräs ongelma. Kun connectaan serverille noin kahdeksalla clienttiohjelmalla niin yhdeksäs ei sitten enää pystykään yhdistämään vaan valittaa, ettei serveriä löydy.

Olen tehnyt testin niin, että olen pystyttänyt serverin koneelleni ja connectannut samalta koneelta usealla clienttiohjelmalla. Olen pystyttänyt servun myös kakkoskoneelleni ja yhdistänyt monella clientillä ykköskoneeltani.

Kummassakin tapauksessa noin kahdeksan yhteyden jälkeen en saa yhdistettyä enempää. Tämä tapahtuu välillä myös kahden tai kolmen yhteydenoton jälkeen.

Onko porteissa jokin yhteyksien määräraja(tuskin)? Vai onko kyse taas muistin tms. loppumisesta? Vai mistä?

Voiko palomuuri vaikuttaa asiaan?

tuomas [29.09.2004 21:58:08]

#

Palomuuri voi blokkailla tietysti jotakin clienttia jos sen pääsyä nettiin ei ole hyväksytty.
Kun noita clienttejä on jo kahdeksan verran niin vikahan voipi vaikka olla siinä että ohjelmasi ei kerkeä lähettää dataa kaikille kun pitäisi jo pistää uutta menemään.

Gaxx [30.09.2004 09:44:06]

#

Palomuuri ei ole estämässä clientin nettiin pääsyä, mutta ajattelin, että jos se vaikka rajoittaisi connectausten määrää yhteen porttiin.

Testivaihe oli niin alussa, ettei siinä liikuteltu mitään dataa, vaan kokeilin vaan socektin indexien uudelleen käyttöfunktiotani.

Yksinkertaistetaanpa:
Onko porteissa jokin raja, ettei niihin pysty connectaan enempää? Voiko palomuuri rajoittaa samaan porttiin connectausten määrää?

tuomas [30.09.2004 09:52:21]

#

En usko että porteissa mitään rajaa olisi. Viisaammat saavat korjata jos olen väärässä.

Gaxx [30.09.2004 12:36:38]

#

Öhh, tota noin...

Tämä aihe oli taas näitä suht' turhia, sillä ongelma ratkesi muuttamalla vakio, joka määrittää maksimikäyttäjien määrän, suuremmaksi kuin kahdeksan :) Oli kyseinen vakio jäänyt unholaan eikä koodia ollut tullut syynättyä tarpeeksi tarkasti.
Nuo kahden ja kolmen connectauksen jälkeen tulevat ongelmat ovat kylläkin vielä vähän auki, mutta luulen, että ne selviävät. Ne ovat kuitenkin niin harvinaisia ja syntyvä vain joskus ja vain ikkunasähellyksen jälkeen.

Kiitos kumminkin vaivan näöstä!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta