Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB ukon kordinaatit

ZirpZ [29.09.2004 20:01:48]

#

Eli kysyisin sellaista asiaa, että: miten saan QB pelissä, missä ukkelia ohjataan nuolinapeilla, selvitettyä ukkelin sen hetkiset kordinaatit (x,y)?
Itse yrititin kaikenalisia poppakonsteja, mutta ei vielä omat taidot riittäneet :D

Blaze [29.09.2004 20:05:27]

#

Pidä muistissa jossain muuttujassa, missä kohalla se ukko on, niin ei tarvi ruveta sitä ruudulta selvittämään.

rndprogy [29.09.2004 20:06:53]

#

näin helppoa:

LOCATE 1, 1: PRINT X, Y

Latska [29.09.2004 20:22:00]

#

Käytä muuttujia UkkoX ja UkkoY. Ja jos vaikka painetaan nuolta oikealle yhden kerran, niin ukon X-koodinaatti kasvaa yhdellä.

hunajavohveli [29.09.2004 21:57:14]

#

Jos sinulla kerran on peli, jossa ukkelia voi ohjata, niin eikö siinä ole pakostakin jotkin koordinaatit ukolle? Niistähän se selviää.

ZirpZ [30.09.2004 08:52:11]

#

Joo, ne kordinaatit mitkä saan selville on ukkelin aloitus koordtist. Täytyy yrittää vielä tota muuttuja juttua :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta