Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Teinpä tekstieditorin

chin [29.09.2004 13:37:47]

#

Niin kuin otsikossa seisoo, olen tehnyt ihan vaan huvin vuoksi tekstieditorin joka korjaa windowsin oman notepadin pahimmat virheet. Editori on ollut työn alla jo noin puoli vuotta, koska olen tehnyt sitä aina silloin tällöin. Nyt olen saanut ensimmäisen stabiilin version kasaan, versio 0.2.1. Koulun Internet ohjelmointikurssia varten olen nyt tekemässä ohjelmalle pientä nettisivua. Saatte mielellään testata editoria.

Sivun löydätte osoitteesta: http://people.arcada.fi/~ahlmans/

Toivottavasti kelpaa ;)

PS: Ohjelma vaatii .NET framework 1.1:n

Blaze [29.09.2004 14:19:55]

#

Aluksi onnittelut siitä, että tuollaisen on saanut kasaan. Kovasti toimivaltahan tuo vaikuttaisi.

Sitten niihin puutteisiin :)
Tuo näytti varastavan ainakin txt-tiedostojen assosiaatiot kysymättä lupaa, eikä palauttanut niitä ennalleen, kun ohjelman poisti. Ei kiva :(
Meikäläiselle tuo editori soveltuis varsin kehnosti, sillä minulla useimmat tiedostot on tallennettu UTF-8:na, ja jos UTF-8:na tallennetun tiedoston avaa ANSIna, kaikki ei-ASCII merkit näkyy miten sattuu (mm. ääkköset), jos sen avaa Unicodena (UTF-16:na ilmeisesti?) kaikki merkit näkyy miten sattuu (useimmat tuntuis olevan kiinan/japanin kirjotusmerkkejä) :)
Puuttuvista ominaisuuksista ainakin rivinumerointi on varsin oleellinen ohjelmoijalle.

Omaan käyttöön tuo ilmeisesti on lähinnä tehtykin? Siihen varmasti toimii oikein loistavasti, minä pysyttelen vielä toistaiseksi Vimissä :)

tuomas [29.09.2004 14:26:55]

#

Muuta huonoa en tuosta löydä muuta kuin sen saman asian jonka blaze jo mainitsikin eli tuo assosiaatio .txt filuleille ilman mitään luvan kysymistä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta