Voiko Visual Basicilla tehdä internetin kautta pelattavia pelejä? Siis ilman mitään directx:ää.
Winsock-haulla löytyy kaikenlaista, esim.
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/4448-nettipelin-tiedonsiirron-toteutuksesta
Itse tein tällä tavoin: Luodaan winsockilla server/klientti-yhteys ja kun serverissä pelaaja liikkuu,
lähetetään sen pelaajan uudet koordinaatit klientille, joka piirtää sen uuteen paikkaan:
Lähettäjä:
Liikutaan
x ja y muuttuvat
Lähetetään tiedot
Piirretään
Vastaanottaja:
Luetaan kohdat jotka on eroteltu esim pilkulla (x,y)
Piirretään
(Vielä varmistukseksi, voimme lähettää takaisinpäin tiedon, että tieto vastaanotettu).
Tietysti voisin tehdä jonkun kirjaston jolla moiset asiat sujuisivat paljon nopeammin ja helpommin. Ainoa ongelma vain, että CCE:ssä kyllä toimii ws, mutta ohjelma kaatuu sen sileän tien ja VSS on sitten tietokoneessa, josta ei taas pääse nettiin :). Voin kyllä yrittää näperrellä jotakin.
Esim.
Connect(ip,portti)
GetXY()
SetXY(objekti)
SendXY(x,y)
Disconnect()
Edit: Tuli hieman mietittyä, että jos tekisin jonkun pienehkön pelikirjaston ilman grafiikkafunktioita kun projektialuekkin on jo valmis...
Reiska: Miksi keksiä pyörää uudelleen - DirectPlay hoitaa asian... vaatii vain RTFM vaivan...
Antti: Niin hoitaa. Nykyään ei siis saisi tehdä mitään joka on jo olemassa?
DirectPlay ainakin toimii winukan kanssa joten suosittelen lämpimästi...
remontti-reiska kirjoitti:
Antti: Niin hoitaa. Nykyään ei siis saisi tehdä mitään joka on jo olemassa?
Saahan sitä tehdä vaikka mitä, koodaa vaikka oma versiosi windowsista, jos haluat. Mutta kun valmiinakin on esim. tuo DirectPlay, epäilenpä että on hankala itse väkertää jokin oma systeemi joka toimisi yhtä tehokkaasti. Mikään ei tietenkään ole mahdotonta, koodaa omiasi niin paljon kuin haluat =)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.