Kun teen MDI formin ja siihen menun ja sitten minulla on vielä formi. Ongelma on kun painan jotain menun nappia ja formissa pitäisi tapahtua jotain niin siitä tulee virhe, mutta jos asetan menun formiin niin kaikki toimii, mikä on vikana?
Mikä virhe tulee? Itse kun kokeilin, niin tuommoinen toimi ihan hyvin. Jos tavallinen ikkuna sisältää valikon, niin se ilmestyy MDI-ikkunaan. Mutta jos ikkunassa ei ole valikkoa, MDI-ikkunan oma valikko näkyy.
Minulla on tekeillä pieni tekstinkäsittely ohjelma. Laitan vaikka sinne (MDI formiin) lihavoitu ja sinne koodin text1.SelBold = Not text1.SelBold niin se ei toimi, mutta jos laitan sen formiin niin se toimii. virhe, joka tulee on run time erro "424" ja se osoittaa että virhe on tuossa aiemmin mainitussa koodirivissä.
Nyt taisi ongelma ratketa. Kun tekstialue on toisella formilla, niin siihen ei voi viitata suoraan, vaan formin nimi pitää ilmoittaa erikseen. Jos tekstialue on formilla, jonka nimi on Form1, kirjoita "Form1.Text1.SetBold = Not Form1.Text1.SetBold" jne.
Joo, nyt toimii, kiitos!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.