Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Kuvan pysäytys?

Sivun loppuun

Jyi [15.09.2004 22:10:12]

#

Miten saisin vaikka picture1 kkösen pysähtymään johonkin väri laatikkoon? Kuvaa liikutetaan näin:

If KeyCode = 38 Then Picture1.Top = Picture1.Top - 50
If KeyCode = 17 Then Picture1.Left = Picture1.Left + 100
If KeyCode = 40 Then Picture1.Top = Picture1.Top + 50

kielenä vb(6.0)

Latska [15.09.2004 22:16:47]

#

Tarkista koordinaateista, milloin se on sillä kohdalla, jossa sen pitäisi olla. Pistä tuo koodisi looppiin ja poistu siitä sillä kohdalla.

Koodia en osaa laittaa...

hunajavohveli [15.09.2004 22:20:53]

#

Mikä on värilaatikko? Eikä kuvaa saa mitenkään "pysähtymään" vaan voit ainoastaan määrittää, liikutatko sitä johonkin, vai et. Voit aina tarkistaa, jos kohdassa on jotain estettä. Ja jos on, niin sitten et liikuta.

rndprogy [15.09.2004 22:23:38]

#

point(100, 100) tarkistaa mikä väri on kohdassa 100, 100. Eli käsky toimii palautus arvona.

Blaze [15.09.2004 22:30:15]

#

http://pp.kpnet.fi/blaze/koodifaq.php­#collisiondetection

JoreSoft [16.09.2004 15:24:49]

#

Kannattaa ainakin käyttää muuttujia X ja Y.
Silloin koodista tulee helpommin luettavaa ja lyhyempää...
Kai värilaatikosta on muistissa sen parametrit ja koko.. silloin kannattaa katsoa koodivinkeistä törmäys tarkistus vinkkiä.

nomic [16.09.2004 23:01:28]

#

if picture1.point(x,y) = vbblack then
   msgbox "tässä kohtaa on jotain jännää!!1!"
else
  x = x + 1
end if

JoreSoft [17.09.2004 09:07:32]

#

JYI, katso vinkki https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24420-vb6-monta-spriteä

Bill Keltanen [19.09.2004 11:18:17]

#

Jonkun pitäisi varmaan tehä koodivinkki tästä liikuttelusta! Tätä kysytään kaikista eniten..

Blaze [19.09.2004 11:53:22]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

Jonkun pitäisi varmaan tehä koodivinkki tästä liikuttelusta! Tätä kysytään kaikista eniten..

Kannatan, olisko tuosta vinkiksi: http://pp.kpnet.fi/blaze/koodifaq.php­#collisiondetection ?

hunajavohveli [19.09.2004 12:32:22]

#

Vaikka saman tien oppaaksi. :)

Spongi [19.09.2004 18:06:58]

#

Mitenköhän ton Blazen collision jutun sais toimihan tileihin? Käyttäisin Public MAP(29, 19) as integer hommaa mapin tekoon, ja pelaaja liikkuu sitten alueella jos siinä ei ole seinää. esim. ei seinää: MAP(10, 10) = 0 ja on seinä: MAP(10, 10) = 24, eli jos alue on 0 niin se on käveltävää? tilet ja pelaaja on 32x32pix. niin meinasin tehä tästä oman aiheen mutta ihan sama. no, minä kiitän.

Blaze [19.09.2004 18:34:42]

#

Tiileillä on helppo. Oletetaan, että ollaan liikkumassa ylöspäin. Katotaan, mikä tiili on yläpuolella (nykyineny-1), jos se on seinätiili, ei liikuta.

Spongi [19.09.2004 20:22:34]

#

Hakkasin kyllä päätäni seinään mutta, ei prkl. se vaan bugitti. tai siis jäin kiinni siihen tyyliin että:
mentiin vasemmalle, jäi kiinni vähän seinään, ja kun piti tapahtua painovoima funktio, sehän ei tipahtanu alas, kun oli seinässä kiinni, ja kaikkea muuta kakkaa... kun mennään ylös päin, sen pitää katsoa onko (player.x, player.y) ja (player.x + 1, player.y) kohdissa vapaata. eli jos pelaaja on puolessa väliä tileä... menee sekavaks.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta