Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ei toimi!11

Sivun loppuun

Blaze [06.09.2004 19:17:42]

#

Sainpas tässä mailia:

maili kirjoitti:

Subject: OP: Kommentti koodivinkkiin Hesari RSS-feedi
From: Ohjelmointiputka

SysRq868 on kommentoinut 06.09.2004 18:58:50 koodivinkkiäsi Hesari RSS-feedi:

"eipä toimi."

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24357-php-hesari-rss-feedi

Ja mitäköhän SysRq ajatteli, että teen asialle? Noilla tiedoilla jaksan juuri ja juuri siirtää tuon mailin roskakoriin.

Välttyäkseni useammilta tällaisilta: "Näin kirjoitan hyvän bugiraportin, osa 1":

[li]

Kerro millä tavalla joku ei toimi (kaatuuko se, jumittaako se koko koneen, eikö se anna odotetunkaltaista tulostusta jne.)

[li]

Kerro mahdolliset virheilmoitukset

[li]

Kerro oma laitteisto ja käytetyt softat ja niiden versiot

[li]

Kerro, mitä teit itse

Ja tuosta Hesari-skriptistä vielä, se on itselläni ollut yli 3kk jatkuvassa käytössä ja toiminut moitteetta. Ihan turha tulla väittämään, että se ei muka toimi.

Olen puhunut.

makeuu [06.09.2004 19:26:27]

#

Ymmärrän.. tosta pitäisi ottaa aina mallia :) Yksi ääni lisää :)

Gwaur [06.09.2004 20:01:08]

#

Joo, Laaksonen voisi tehdä ohjesivun myöskin hyvän kommentin kirjoittamiseen :)

BlueByte [06.09.2004 20:13:14]

#

hmm

tsuriga [06.09.2004 20:15:44]

#

Välttäkää hyvät ihmiset noinkin turhaa kommentointia. Foorumi!=chatti. Voisi kyllä tehdä pienen debuggausoppaan, johon tuon voisi sisällyttää.

sooda [06.09.2004 20:17:42]

#

Voi että, luulis että järkikin sanois jotain tollaista kommentointia vastaan :)

Latska [06.09.2004 20:22:18]

#

[ikuinen optimisti]
No parempi tuokin on kuin Ei ##!!!ctrl+alt+del%%%%¤¤##££$$ toimi!!!!!!!! Exä vois plz tehä tost semmost joka toimii kunnolla ja coodata mulle jonku foorumizättienivei jutun plz!!![/ikuinen optimisti]

:D

Metabolix [06.09.2004 21:21:24]

#

[ikuinen pessimisti]
Mitä hyötyä niitä on alkuunkaan kommentoida missään muussa mielessä kuin hyvillä kehitysehdotuksilla tai todellisilla virheilmoituksilla? Jos ei ole miita sanottavaa kuin "Tosi hyvä" niin tarvitseeko sitä sanoa; eihän siitä ole mitään hyötyä. Sitä paitsi, mikään ei ole hyvä ennenkuin se on täydellinen ja laajennettavissa mihin tahansa käyttöön.
[/ikuinen pessimisti]
Nykyään osaan jo vähän joustaa tästä linjasta :D

On tylsää katsoa kommentteja, joiden informaatioarvo on "ei toimi" tai "ihan turha".
Ei toimi... No tuskin sitä vinkkiä olisi laitettu, jos se ei toimisi tavalla tai toisella; se ei vaan välttämättä toimi suoraan sellaisenaan.
Ihan turha... Noh, tarvitseeko sitä mainita? Ihan turhia tuolla on harvemmin nähty, mutta myönnettäköön, että eräät ovat aika surkeita / opettavat huonoja tottumuksia. On niillä silti aina jotakin annettavaa jollekulle.

SysRq868 [12.09.2004 16:33:58]

#

Noniin, löytypä tämäkin aihe.


1. Kiitos ystävällisistä kommenteistanne.

2. Olenpas kuuluisa.

3. Ei virheilmoituksia, se ei vain tulosta mitään.

Metabolix kirjoitti:

Jos ei ole miita sanottavaa kuin "Tosi hyvä" niin tarvitseeko sitä sanoa; eihän siitä ole mitään hyötyä.

Siinä tapauksessa yli puolet Putkan viesteistä koodivinkeissä lähtisi, kun kerran se on yleisin viesti tuo "Tosi hyvä".

Siin on sun koodis: http://koti.mbnet.fi/funfonex/scriptemp/nyys.php

Blaze [12.09.2004 16:59:14]

#

SysRq868 kirjoitti:

1. Kiitos ystävällisistä kommenteistanne.

Ole hyvä, kohteliaisuus on toinen nimeni ^_^

SysRq868 kirjoitti:

Siinä tapauksessa yli puolet Putkan viesteistä koodivinkeissä lähtisi, kun kerran se on yleisin viesti tuo "Tosi hyvä".

No tuo on kyllä ihan faktaa – ikävä kyllä.

SysRq868 kirjoitti:

Siin on sun koodis: http://koti.mbnet.fi/funfonex/scriptemp/nyys.php

Hyvinhän tuo toimii?

SysRq868 [12.09.2004 17:06:20]

#

Niinpäs toimii? 16:20 ei toiminut... Ihme juttu.

Latska [12.09.2004 17:08:10]

#

SysRq868 kirjoitti:

Siinä tapauksessa yli puolet Putkan viesteistä koodivinkeissä lähtisi, kun kerran se on yleisin viesti tuo "Tosi hyvä".

Itse olen hmm... kerran eiku... no hmm.. syyllistynyt tuollaiseen. Yritän lähettää mahdollisimman asiallisia viestejä, mutta jos ei ole sanottavaa en yleensä lähetä mitään.
---

Argh! Tein sen taas tähän ketjuun!

thefox [12.09.2004 22:57:34]

#

Metabolix kirjoitti:

[ikuinen pessimisti]
Mitä hyötyä niitä on alkuunkaan kommentoida missään muussa mielessä kuin hyvillä kehitysehdotuksilla tai todellisilla virheilmoituksilla? Jos ei ole miita sanottavaa kuin "Tosi hyvä" niin tarvitseeko sitä sanoa; eihän siitä ole mitään hyötyä. Sitä paitsi, mikään ei ole hyvä ennenkuin se on täydellinen ja laajennettavissa mihin tahansa käyttöön.
[/ikuinen pessimisti]

On niissä se hyvä puoli, että vinkin tekijä tietää että joku pitää vinkistä ja mahdollisesti käyttää sitä hyväkseen. Näin vinkin tekijällä riittää innostusta vääntää uusia vinkkejä :)

Metabolix [13.09.2004 02:53:37]

#

Joo, tiedetään ;) ja osataan joustaa tästä linjasta.
Kuinka moni todella alkaa koodata koodivinkkiä ihan vain tehdäkseen koodivinkin? Itse ainakin teen kaiken omiin tarpeisiini (yleensä mahdollisimman monikäyttöisesti) ja mahdollisesti tulen jossain vaiheessa niitä lähettämään koodivinkeiksi. Tietenkin vasta sitten, kun ne ovat täydellisiä :D

Meitsi [14.09.2004 17:18:44]

#

Vain negatiivisesta palautteesta on hyötyä. Esim: Jeah! Kiva skripta! On ihan kiva kommentti sinänsä, mutta ei kerro mitään siitä, mikä oli kyseisessä skriptissä kivaa ja mitä voisi vielä parantaa. Mitä tästä opimme: Kommentoimme vastedes järkevämmin.

Antti Laaksonen [14.09.2004 17:36:36]

#

Kyllä kehuviakin kommentteja pitää saada lähettää. Olen samaa mieltä kuin fawkz.

Latska [14.09.2004 17:52:09]

#

Minusta kehuvia kommentteja kannattaa lähettää. Joskin liian pitkälle ei saa ainakaan minun mielestä mennä. Esim. "Vinkin nimi on niin hauska, joten ohjelma on varmaan hyvä." Ja viestinä:

Joku ihme hemuli kirjoitti:

En Testannut, mutta nimi on niin maukas, että tämä on paras koodivinkki mitä ikinä. Ja vinkin eka rivi antaa hyvän vaikutelman!

Eka rivi vaikka qb-koodista:

'Tämä on tämmöinen pikku ohjelma, jonka tein joskus viime viikolla

Ja minusta on ikävää katsoa semmoisia kommentteja, joissa lukee jotain tähän suuntaan:

Joku toinen ihme hemuli kirjoitti:

Minä olisin tehnyt kaiken paljon paremmin ja lyhemmällä koodilla. Tuo sinun koodisi on tyhmä purkkaviritelmä.

Olisivat laittaneet oman versionsa vinkkeihin ja ohjelmat viivalle!

Huh! Purkauduimpas!

Meitsi [14.09.2004 17:56:15]

#

Tottakai kehuakin voi! Tarkoitin vain sitä että periaatteessa vain negatiiviset kommentit auttavat ohjelman kehittelyssä. "Joo kiva oli" ei paljoa kerro. En tietenkään tarkoita että nyt tästäpäivästä lähtien jokainen kommentti pitäisi olla tyyliin:

Ohjelmasi oli hyvä, mutta suljePopup-nappi oli 3 pikseliä liikaa oikealla verrattuna avaaIkkuna-nappiin. Plaa Plaa...

Rakentavia kommentteja pöytään muttei mennä pilkunviilaukseen...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta