Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: "Nasupäivä" tms

Sivun loppuun

Aruviel [01.09.2004 20:43:09]

#

[thevuodatus]
Siis mitä ihmettä, nousee päähäni ensimmäisenä kun näistä alettiin puhumaan. Pientä kummeksuntaa kyllä pääkopan natisevat rattaat viestittelevät. Joo, en tiedä, että miten huumorimeiningillä tuota he toteuttavat, mutta minä en sitä ota huumorina. Minä olen mennyt sinne lukioon opettelemaan sitä yleistietoutta. En leikkimään jonain "teemapäivänä" jonkun ämpäri-wannabe-sadomasokistin fetissileikkejä. Tai enhän minä tiedä, jos muut siitä nauttivat. Minä olen varsinainen tylsimys, 'tosikko', enkä tuollaista ymmärrä.
[/thevuodatus]

Niin, ja tämähän on selvä FlaimBait. Tarttukaa ja palakaa infernossa. Kyseessä on siis jokin kummallinen teemapäivä, jolloin "pidetään hauskaa". Hyvät perustelut ryhmänohj. heitti ko. teemapäivälle: "Noku sit... Sit kakkoset pääsee vähä "mopottaa" teit! Sit työ niinku kuulutte ryhmään!".

No, pääseepä naureskelemaan niille, jotka ovat tarpeeksi tyhmiä tuollaiseen. Vaikka se olisi vain "kevyellä huumorimielellä suoritettua."

"Ollaan isoja ihmisiä."

Deewiant [01.09.2004 21:13:38]

#

Minä otan sen ainakin osaksi jotenkuten huumorilla, mutta ei silti jaksa kiinnostaa/ymmärtää. Tosiaan tyhmää.

Heikki [01.09.2004 21:19:58]

#

Ei kai niistä koskaan eroon pääse.

Meillä oli tässä kahden lukioviikon jälkeen vain ykkösille tarkoitettu metsäretki, jossa patikoitiin 10km ja perillä pelailtiin lentopalloa ja tehtiin muita luokkienvälisiä kisoja.

Vaikka ei hirveästi kiinnostanut aluksi, niin kyllähän siinä loppupeleissä ihan mukavaa oli. Ei kai se 3v opiskelu nyt yhteen päivään kaadu...

Toisaalta, minusta se ei mitään "yhteenkuuluvuutta" kehittänyt. Ja miksi luokattomassa lukiossa pitäisi kovin tiivis luokkahenki edes muodostua? Ensimmäisen vuoden jälkeen yhteisiä tunteja ei pahemmin ole...

Antti Laaksonen [01.09.2004 21:36:48]

#

Minusta tuommoiset päivät kannattaa ottaa huumorilla, ei se nyt niin kauheaa voi olla. Omassa lukiossani ensimmäisen vuoden opiskelijoille järjestetään tutustumispäivä, josta ainakin minulle jäi vain mukavia muistoja.

Turambar [01.09.2004 21:49:50]

#

Tuollaset teemapäivät on just perseestä. Jos et halua osallistua, olet tosikko/tylsimys. Minunkin lukiossa oli ns. nahkiaiset, poikien piti pukeutua prinsessoiksi jne. Itse kuljin päivän siviilissä ja sain olla rauhassa. Päivän päätteeksi oli sitten ykkösille tunti pari ohjelmaa. Itse skippasin tuon tapahtuman ja lähdin kotiin. Kaikki sanoivat ennen tapahtumaa, että sinua kiusataa jos jätät sen väliin. Tälläkään hetkellä ketään ei muista, etten ottanut osaa siihen.

Janezki [02.09.2004 18:05:16]

#

Kyllä olen sataprosenttisesti samaa mieltä että tuollaisilla teemapäivillä ei ketään tarvitseisi kiusata. Paljo mieluummin kuitenki istuisi vaikka tunnilla kuin leikkisi ja laulasi.

Aruviel [02.09.2004 18:18:51]

#

Antille:

Minulla ei olisi mitään vastaan jos se olisi vain tutustumispäivä, jolloin ketään ei alistettaisi (ei edes vain "leikkimielisesti"). Esimerkiksi Heikin kuvaama metsäretki kuulostaa todella mukavalta.

Se taas, että pitäisi jotain ämpäreitä raahata kouluun (muualla on ollut vähän muitakin "vaatekappaleita"...) ja käyttää päällä lähes viikon ajan ei oikein painu nuppiini. En oikein keksi mitään pointtia tuollaisesta pelleilystä. Testataan kuinka typeriä nämä uudet nuoret ovat?

KimmoKM [02.09.2004 18:19:41]

#

Janezki kirjoitti:

Paljo mieluummin kuitenki istuisi vaikka tunnilla kuin leikkisi ja laulasi.

Olen samaa mieltä. Minua iljettää kaikenlaiset ei_koulupäivät (Vieläkin enemmän kuin tavalliset. No... esim. historia ei iljetä.). Seuraavan viikon tiistainakin on hirvittävä "Ruskaretki".

hunajavohveli [02.09.2004 18:55:58]

#

Meidän lukiossa ei tuommoisia päiviä minusta ole (ainakaan ei ole vielä koulun alussa ollut), mutta tällaisia päiviä voinee verrata yläasteen seiskaluokkalaisille järjestettyihin mokujuhliin tms. Minustakin sellaiset päivät kannattaa ottaa huumorin kannalta. Talvella tulee kyllä ykkösten järjestämä puurojuhla, jossa syödään puuroa ja kaikilla pitää olla solmio kaulassa. Odotan sitä kyllä innolla.

Blaze [02.09.2004 19:29:10]

#

Puurojuhlan todellinen olemus :)

hunajavohveli [02.09.2004 19:36:29]

#

Heh, meidän koulun puurojuhlat sujuvat kyllä ihan selvinpäin. :)

Heikki [02.09.2004 19:56:49]

#

Olihan meilläkin meille ykkösille lukiolaiskaste, jossa tutorit (toisen vuosikurssin "tukioppilaat") otti kaikki vuorotellen pienissä ryhmissä lavalle tekemään erilaisia juttuja, oli vähän kaikkea balettitanssista puheeseen, jonka piti (luki valmiista paperista) suomea osaamaton vaihto-oppilas.

Loppujen lopuksi sielläkin oli ihan mukavaa, kun kaikki ottivat sen rennosti huumorilla...

Minä [02.09.2004 21:21:18]

#

<itku>
Hmmm.. Tilanne on täysin tuttu. Itseäni ainakin ärsytti ykkösellä kun tiesi mitä on odotettavissa, mutta kun itse potkias/nasu/nappula -päivä koitti, oli kaikilla kuitenkin ihan mukavaa! Ottaa vaan toisen asenteen mukaan.. Jos kaikki on läppä mielellä mukana, ei tule sellaista "tää on ihan tylsää kun mua niin "nolataan"" henkeä...
</itku>

Marja [02.09.2004 22:44:43]

#

Eikä se sitten korkeakouluissa sen fiksumpaa ole. Lähes kaikkien tapahtumien sisältö on "juodaan viinaa niinku". Onneksi ovat täysin vapaaehtoisia eikä niitä pidetä kouluaikana.

ajv [02.09.2004 23:00:56]

#

Jotenkin en ole yhtään samaa mieltä "nasupäivän turhuudesta" tai muista vastaavista. Vaikka ne ovatkin lapsellisia, niin meikäläinen on aina heti ensimmäisenä kaikessa mukana nolaamassa itteäni. Enkä silti ole ikinä kantanut mitään pellen mainetta. Minusta yksi tärkeimmistä luonteenpiirteistä on se, että osaa nauraa itselleen. Ja jos jotain mokaa, oli se sitten tahallista tai ei, parhaiten siitä selviää puhtaalla huumorilla. Toissa juhannuksena tuli esimerkiksi juostua munasillaan himoksen festarialueen läpi, kun frendit päätti pölliä vaatteet kesken uimareissun. Ja voin taata, että porukkaa oli enemmän kuin tarpeeksi. No, anyway. Muutaman pullon humalassa tuo ei tuntunut miltään. Päin vastoin, saatiin makeat naurut.

thefox [03.09.2004 09:59:34]

#

Itse en ole koskaan kuullutkaan mistään nasu- tai puurojuhlista. Nahkiaiset täällä oli ensimmäisenä vuonna, meno niissä (opettajien ja vanhempien toivomuksesta) kuitenkin laimentui viime vuonna selkeästi. Itse otin koko homman huumorilla vaikka täytyy myöntää että polvet oli vähän paskana sen konttaussession jälkeen. Muita kohokohtia oli mm. se, kun suuhun tungettiin jotain sinappimönjää ja pääsi ryömimään pimeässä pulpettien ali kohti "karsinaa", josta ihmisiä yksitellen kutsuttiin lavalle nolattavaksi. Hauskaa.

Latska [03.09.2004 22:51:53]

#

Tuommoiset teemapäivät voi joskus olla ihan kivoja tai tosi ärsyttäviä. Joku "etsikääpä museon toisesta kerroksesta leili" alkaa tuntua yllättävän tylsältä. Tai joku "Mieslahti-päivä" (oli viime vuonna ja tulin kouluun ensimmäistä kertaa pyörällä) jossa käydään luontopolulla ja -näyttelyssä on vielä vastenmielisempää. Mutta onneksi viimeisenä päästiin "soutelemaan kirkkoveneellä" Se oli kivaa.

Kiva käyttää lainausmerkkejä...

Aruviel [04.09.2004 07:36:51]

#

Sinänsä huvittavaa, että tuota meidän systeemiä pitäisi kutsua "teemaviikoksi", kun pitäisi sitä ämpäriä roudailla koko viikon sinne kouluun heidän "mieliksi". Vaihtoehtona oli jokin retki jonnekin, mutta (muka) enemmistö halusi mieluummin leikkiä ämpärien kanssa. Syökööt valopalloja ja leikkikööt mitä haluavat.

Latska [10.09.2004 10:46:46]

#

Tänäänkin olisi ollut joku hiivatin liikuntapäivä... Jäinkin siviiliin täksi päiväksi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta