Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: javaa :apua

laanni [31.08.2004 15:19:09]

#

En tiennyt mihin tämä kuuluu (niin aloittelija olen näissä hommissa =) ) mutta...
Meillä alkoi koulussa tuo javan käsittely ja jotenkin se ei aukea sitten paljoakaan... Okei, lauseet ja muut jutskat ehkä menevät päähän, mutta en yksinkertaisesti osaa kääntää tai ajaa (miten se nyt java-kielellä sanotaankaan) mitään javassa. Joten haluaisiko joku avittaa hädässä ja jotenkin yksinkertaisesti kertoa miten nuo lauseet saadaan toimimaan?
Jotakin cd.. -juttuja oli mutta olisihan se hyvä jos nyt heti alussa ei tippuisi kärryiltä. Olen yrittänyt etsiä netistä järkeenkäypää selitystä (opetusta) kääntämisestä, mutta en ole löytänyt. Voisiko siis joku, jolle nämä asiat ovat selviä, opettaa minutkin kääntämään ohjelmat?
Jonkin loogisuuden epäilen tässäkin asiassa olevan, se nyt ei vaan ole vielä minulle selvinnyt =D

millerii [31.08.2004 15:23:34]

#

Itse en jaavaa osaa mutta eikö teillä ole sielä joku opettaja joka opettaa/neuvoo/valaisee teitä!?

Blaze [31.08.2004 15:40:30]

#

laanni kirjoitti:

En tiennyt mihin tämä kuuluu (niin aloittelija olen näissä hommissa

"Muut kielet" on oikein alue keskustella Java-aiheisista ongelmista.

Jaska [31.08.2004 16:29:31]

#

Itse opettelin Javan alkeet osoitteesta
http://www.cs.helsinki.fi/u/wikla/JohdOhj/Sisalto/index.html.

Sami [31.08.2004 22:51:32]

#

Jos java on asennettu hyvin, niin kääntämisen ja ajamisen pitäisi onnistua komentoriviltä oikein hyvin seuraavilla komennoilla:

kääntäminen:
javac luokannimi.java

käännetyn luokan ajaminen:
java luokannimi

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta