Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ip:n vaihtaminen

Meitsi [29.08.2004 19:31:35]

#

Mulla on laajakaista ja menin tyhmänä kertomaan ip:ni irkissä jotta olis voinu pelaa nettipeliä. Sitten alkoi palomuuri räpättää että porukat skannaa mun portteja tms. No palomuuri hoitaa hommaansa, mutta kuitenkin haluaisin vaihtaa ip:ni jotta pääsisi eroon noista tihulaisista. Kokeilin jo ipconfig /release ja ipconfig /renew mutta ei vaihda. Koitin myös käyttää adslboksia pois päältä --> ei vaihtanut. Pysyvää ip:tä en ole tilannut. Onko mitään vaihtoehtoa miten saisi vaihdettua ip:n vai pitääkö vain luottaa, että palomuuri tekee tehtävänsä kunnolla. Muuten jos jonkun putkalaisen omatunto alkaa kolkuttaa, niin olis kiva jos lopettaisit sen skannaamisen kun alkaa hiljalleen kyllästyttää toi.

remontti-reiska [29.08.2004 19:36:07]

#

Eiköhän sitä kannata vain unohtaa asia ja odottaa, että porukat lopettaa sen skannauksen. Eikös se porttien skannaus ole ihan lailla kielettyä.

Meitsi [29.08.2004 19:45:01]

#

On tullu viimesen tunnin aikana varmaan 50 hyökkäystä ellei enemmänkin.

Metabolix [29.08.2004 19:45:46]

#

IP vaihtuu kyllä ajan myötä; mitä suurempi liikenne, sitä nopeammin sen pitäisi käsittääkseni vaihtua (pyrkii estämään palvelimen pitoa). Koska porukat eivät ole varmaankaan erityisen taitavia alallaan vaan kokeilevat vain, niin eipä tuosta tuhoakaan pääse tulemaan. Yleensä palomuuri hoitaa hommansa.
Edit: Mitä? 50 / tunti? Itselleni tulee keskimäärin 30s välein ihan ilman, että mainostan IP:täni!

tsuriga [29.08.2004 19:51:31]

#

Onhan se. ZoneAlarm blokki äänettömästi noita skannailuja, kerio aina välistä huutelee. Hmm jos eio säätäny jotain ni IP näkyy irkissä dns-komennolla (määritelty irc-protokollassa, stopvine). Niitä pingailuja tulee aina ihan randomillakin. Zonessa näki hyvin, listassa oli semmonen maasekasotku notta huhhuh.

Meitsi [29.08.2004 19:57:06]

#

No mä vaan friikkaan aina kaiesta. Eihän tääs sitte mitään ole jos kerta sullakin noin paljo tulee.

TETRIS [29.08.2004 20:26:34]

#

Astalavistassa ainakin oli joku IP:n vaihtamis tutoriaali (hakkereille :D )... En ole varma onko se siellä enään.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta