Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: HTML: ASP

spööky [27.08.2004 08:36:19]

#

Mulla olisi semmoinen homma, että kun ACcessiin lisää jotain tietoa, se pitäisi näkyä paikallisella koneella suoraan, ettei tarvitse HTML:n koodiin puuttua. Eli ASPilla pitäisi jotain tehdä. Miten ASPilla koodataan? Mikä on sen koodaukseen vinkki? Ja minkäläinen koodi pitää olla, että toimii tuo yhteys tietokannasta? Auttakaa.En ole oikein haka tuossa ohjelmoinnissa, mutta työssäni pitäisi tämmöinen juttu suorittaa.

tuomas [27.08.2004 14:28:00]

#

Pistäppäs seuraava viesti oikealla alueelle.

"Miten ASP:lla koodaataan?" Vai että sillä lailla. Tuskin kukaan sinulle tästä lonkalta heittäen opettaa sinua koodamaan ASP:lla.
Hae kirjastosta kirja ja varaa puoli vuotta aikaa.

Metabolix [27.08.2004 18:10:05]

#

lainaus:

Keskustelun ohjeet:

8. Älä pyydä valmista koodia. Ohjelmointiputkan tarkoitus on auttaa ohjelmointiongelmissa mutta ei tehdä ohjelmia kysyjän puolesta. Erityisesti koulutehtävistä on syytä suoriutua itse. Pitemmällä aikavälillä oma todellinen ohjelmointitaito on huomattava etu.

peran [27.08.2004 18:45:23]

#

Sen verran voin neuvoa, että muistelisin jossain vanhassa Mikro PC-lehdessä olevan yksinkertainen Select-kysely ASP:lla ja Accessiin. Sen avulla voi tehdä myös insertit ja muut SQL-toiminnot (Itse tein, tosin olen hukannut sorsat).

Ohje lyhyesti: Mene kirjastoon selailemaan MikroPC-lehtiä, ehkä löydät kaipaamasi esimerkin. (Se ei ole aivan uusi MikroPC).

Googlaus antoi tämän esimerkin, jos siitä on apua:
http://www.codeave.com/asp/print.asp?u_log=37
En tiedä toimiiko, mutta näyttää aika hyvältä.

Akseli F [28.08.2004 13:09:55]

#

Tässä pari asp opasta:
http://www.internetix.fi/atk-tuki/opinnot/asp/
http://www.2kmediat.com/asp/

Antti [29.08.2004 13:29:36]

#

spööky kirjoitti:

Mulla olisi semmoinen homma, että kun ACcessiin lisää jotain tietoa, se pitäisi näkyä paikallisella koneella suoraan, ettei tarvitse HTML:n koodiin puuttua.

Nyt en oikein ymmärtänyt ongelman kuvausta...

Asp:ta eli active server pages'ia ohjelmoidaan kirjoittamalla vbscriptiä html tagien joukkoon aivan samaan tapaan kuin php:ta. Näin ollen jos koodaat jotain aspilla joudut puuttumaan html:ään.

Asp-sivujen tekeminen ei ole mahdollista paikalliselle koneelle ilman, että koneelle on asennettu www-palvelin, joka hoitaa asp-koodin suorittamisen.

lainaus:

Eli ASPilla pitäisi jotain tehdä. Miten ASPilla koodataan? Mikä on sen koodaukseen vinkki?

Ensinnäkin sinun tulisi itse tietää mitä pitäisi tehdä ja kertoa mitä vinkkiä kaipaat.

lainaus:

Ja minkäläinen koodi pitää olla, että toimii tuo yhteys tietokannasta? Auttakaa.En ole oikein haka tuossa ohjelmoinnissa, mutta työssäni pitäisi tämmöinen juttu suorittaa.

Oletkohan haukannut pikkaisen liian ison palan... kannattaisi varmaankin sanoa pomolle, että pyytää jotakuta sellaista tekemään homman, joka sen osaa? Eihän siivojankaan odoteta arkkitehtitoimistossa suunnittelevan taloja vai mitä?

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta